139384

افتتاح رسمی معدن مس طارم در انتظار سفر ریاست جمهوری به استان قزوین

دنیای معدن - سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین گفت: معدن مس طارم به صورت رسمی در سفر ریاست جمهوری به استان و یا در سفر یکی از مسؤولان بلند پایه کشوری افتتاح خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، منوچهر حبیبی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین اظهار کرد: کارخانه مس طارم، بزرگترین معدن مس کاتدی بخش خصوصی در کشور به شمار می رود که ظرفیت تولید مس آن به بیش از ۱۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

وی تصریح کرد: پس از بهره برداری از این معدن تعداد ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری برای این معدن در حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان تخمین زده شده و عملیات اجرایی این پروژه نیز در حال بهره برداری آزمایشی قرار دارد.

وی عنوان کرد: این معدن به صورت رسمی در سفر ریاست جمهوری به استان و یا در سفر یکی از مسئولان بلند پایه کشوری افتتاح خواهد شد.

حبیبی بیان کرد: عملاً این پروژه به اتمام رسیده و تا چندی دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین اظهار کرد: پیش از این عنوان شده بود که این معدن در فروردین ماه سال جاری افتتاح خواهد شد اما به جهت عدم تکمیل کارها، این معدن مس با دو ماه تأخیر، اکنون آماده بهره برداری خواهد بود.

گفتنی است، معدن مس طارم یکی از مهم ترین پروژه های صنعتی در طارم با ظرفیت اشتغال بالا است که سالهاست اهالی این منطقه در انتظار افتتاح آن هستند . این در حالی است که حبیبی در روزهای پایانی سال گذشته از افتتاح این پروژه در ماه های ابتدایی امسال خبر داده بود .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید