139374

افزایش یارانه زغال سنگ در کشورهای گروه ۲۰ به رغم بحران آب وهوایی

دنیای معدن - کشورهای عضو گروه ۲۰ به رغم بحران آب وهوایی، یارانه نیروگاه های سوخت زغال سنگ را سه برابر افزایش داده اند.

به گزارش دنیای معدن، طی سال های اخیر کشورهای عضو گروه ۲۰ یارانه اختصاصی به نیروگاه های سوخت زغال سنگ را به رغم نیاز فوری به کاهش انتشار آلاینده کربن که عامل بحران آب وهوایی است، افزایش داده اند.

این درحالیست که اقتصادهای بزرگ دنیا یک دهه قبل متعهد شده بودند تا تمامی یارانه سوخت فسیلی را متوقف کنند.

آمارهای منتشر شده توسط پژوهشکده توسعه برونگردی نشان می دهد ژاپن یکی از بزرگترین حامیان مالی زغال سنگ است و این درحالیست که «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور در ماه سپتامبر گفت: تغییرات اقلیمی می تواند برای تمامی نسل ها عامل تهدید کننده باشد و لازم است اقداماتی جهت کاهش مصرف سوخت های فسیلی در نظر گرفته شود.

نشست سالانه کشورهای عضو گروه ۲۰ از روز جمعه در ژاپن آغاز می شود.

چین و هند بیشترین یارانه را به زغال سنگ اختصاص می دهند و ژاپن در رتبه سوم قرار دارد. همچنین آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اندونزی و آمریکا در جایگاه های بعدی قرار دارند.

به گزارش روزنامه گاردین، کارشناسان تاکید دارند: ضروری است میزان انتشار آلاینده ها در جهان طی دهه آینده به نصف کاهش پیدا کند تا از این طریق بتوان از خشکسالی، سیلاب، موج گرما و فقر صدها میلیون انسان پیشگیری کرد. به رغم تمام این هشدار و تعهدات، در عمل همچنان میزان انتشار آلاینده ها رو به افزایش است و نیروگاه های سوخت زغال سنگ بزرگترین عامل افزایش آلاینده ها در سال ۲۰۱۸ بوده اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید