139345

لزوم توجه به تخصیص اعتبارات /زیرساخت های بخش معدن فراهم شود

دنیای معدن - بشرویه- سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه گفت: بشرویه یکی از شهرستان های کمتر توسعه یافته استان است که برای گام برداشتن به سوی پیشرفت نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتری هستیم.

به گزارش دنیای معدن، علی شفیعی سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان که باحضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شده بود، گفت: بشرویه دارای ۲۶ هزارنفر جمعیت شهری و روستایی ست که از این تعداد ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت شهر و ۷هزار نفر جمعیت روستایی هستند.

به گفته وی جمعیت شهری دربشرویه ۷۵ درصد و جمعیت روستایی ۲۵ درصد است.

سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه اظهار کرد: جایگاه کشاورزی بشرویه در استان با ۲۷ هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات کشاورزی مطرح است و ما مقام اول در محصولات زراعی و مقام دوم محصولات باغی را در استان داریم و اقدامات خوبی در بخش کشاورزی انجام شده است.

وی گفت: در بشرویه ۵۳۰ منبع آبی شامل چاه موتورها، چشمه ها و قنوات داریم که اقدامات مناسبی در زمینه بهره وری آب انجام شده و کاهش مصرف به حداقل مقدار ممکن رسیده است.

شفیعی با اشاره به آثار تاریخی و طبیعی بسیار در شهرستان بشرویه افزود: در شهرستان ۲۲ هکتار بافت تاریخی منحصربفرد و زنده است و باتوجه به اینکه مردم در سالهای اخیر همکاری خوبی در زمینه سرمایه گذاری حوزه میراث فرهنگی داشته اند اعتبارات بیشتری در نظر گرفته شده و نمایندگی آن به اداره ارتقا یابد.

وی همچنین با بیان اینکه در چندسال اخیر چند معدن در شهرستان فعال شده ادامه داد: تامین زیرساخت های مربوط به معادن سولفات سدیم و سرب و روی اکنون مورد توجه است چراکه زیرساخت گاز و برق نداریم.

سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه ادامه داد: دربخش صنایع نیز در چند سال اخیر از محل اشتغال روستایی حدود ۲۳ میلیارد تومان جذب شد و تعداد ۵ واحد راه اندازی شد.

شفیعی اظهار داشت: در بحث راه متاسفانه در بشرویه یک متر طول راه دوبانده نداریم و راه های فعلی نیز با کیفیت پایین است که در چندسال آینده در برخی مسیرها همچون بشرویه طبس قابل عبور و مرور نخواهد بود.

سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه گفت: دو راه مواصلاتی بشرویه به طبس از خدافرید که هرسال بااعتبار کمی که دارد نمیتوان اقدامی انجام داد و راه بشرویه به بجستان نیز مسیر پیشنهادی است که مسیر زائران از سمت طبس به مشهد مقدس را ۱۰۰ کیلومتر کوتاه تر می کند.

وی گفت: زمین برای واگذاری در بشرویه و ارسک نداریم و علی رغم وجود ۶۰ الی ۷۰ هکتار زمین امکان واگذاری وجود نداشته و همین امر موجب افزایش سه تا چهاربرابری هزینه مسکن در شهرستان شده و اگر این امر ادامه پیدا کند قطعاً مشکلات بسیاری را به وجود خواهد آورد.

شفیعی با تاکید براینکه مشکل ما در سرانه ها است و اعتبارات ما در شهرستان کم است افزود: متاسفانه بعضی از پروژه ها در شهرستان بیش از ۱۰ سال است که به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام باقی مانده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه گفت: ما در بشرویه یک سالن استاندارد برای برگزاری مسابقات ورزشی در شهرستان نداریم.

وی گفت: دو مجتمع کشاورزی شهرستان شامل مجتمع گلخانه ای و دامپروری زیرساخت های اولیه ندارند و از سفر ریاست جمهوری ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد که متاسفانه ۵ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

شفیعی بیان داشت: در زمینه امکانات آموزشی در آموزش و پرورش نیز کمبودهایی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید