139325

نبود تجهیزات هوارسانی علت مرگ کارگران البرز مرکزی اعلام شد/ در خواست برای پلمب معدن

دنیای معدن - معاون معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: نبود تجهیزات هوارسانی علت مرگ ۲ کارگر معدن البرز مرکزی در منطقه سوادکوه بوده است.

به گزارش دنیای معدن، «عسکر شریفی» در تشریح جزئیات حادثه معدن البرز مرکزی گفت: این کارگران برای گرفتن بخشی از وسایل و تجهیزات خود که در آن بخش از معدن قرار داشت رفته بودند که دچار کمبود اکسیژن شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در آن بخش از معدن، تجهیزات برای هوارسانی وجود نداشت و کارگران به دلیل کمبود اکسیژن دچار خفگی شدند.

معاون سازمان صمت مازندران گفت: در چند مرحله بازدید از این معدن توسط کارشناسان سازمان و نظام مهندسی انجام و استعلام های لازم از اداره کل کار نیز گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه نبود و کمبود تجهیزات ایمنی تخلف است، ادامه داد: تقاضای پلمب این واحد معدنی به وزارت صنعت ارسال شد که بعد از صدور دستور این کار انجام می شود.

شریفی اظهار داشت: بارها دوره های آموزشی ایمنی در حین کار برای کارگران معدن برگزار شد اما آنها شرکت در این کلاس ها را جدی نگرفته اند درحالیکه این آموزش در مواقع کار در معدن می تواند بسیار کمک کار آنها شود.

پنجشنبه هفته گذشته (۳۰ خرداد ماه) بدنبال وقع حادثه گاز گرفتگی در تونل شماره ۷ معدن زغال سنگ البرز مرکزی در منطقه سواد کوه استان مازندران، ۲ کارگر جان خود را از دست دادند و ۲ کارگر دیگر نیز مصدوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید