139311

تامین ۴۰ درصد مواداولیه صنایع فولادی کشور در شرکت معدنی چادرملو

دنیای معدن - در حال حاضر تقریبا 40 درصد از مواد اولیه صنایع فولاد کشور اعم از کنسانتره و گندله توسط چادرملو تامین می شوند.

به گزارش دنیای معدن، سید محمد ابریشمی، مدیرعامل مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو با بیان اینکه معدن چادرملو در حال حاضر 80 میلیون تن ذخیره قابل برداشت (Mineable) داشته که تا حدود 5 سال دیگر را پاسخگو است، گفت: به منظور افزایش طول عمر معادن چادرملو باید تمهیداتی از قبیل خرید سنگ آهن از معادن منطقه، مطالعه و برنامه ریزی جهت استخراج سنگ آهن های زیرزمینی منطقه، دسترسی به اکتشافات جدید منطقه که به تازگی شناسایی شده است را در دستور کار قرار داد.

به گفته وی، در حال حاضر تقریبا 40 درصد از مواد اولیه صنایع فولاد کشور اعم از کنسانتره و گندله توسط چادرملو تامین می شوند.

مدیر مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو تاکید کرد: چادرملو تاکنون حتی یک تن هم کنسانتره سنگ آهن صادر نکرده است.

ابریشمی گفت: شرکت چادرملو همواره در جهت توسعه فعالیت ها با هدف ایجاد ارزش افزوده در مواد تولیدی می اندیشد.

وی همچنین افزود: این شرکت جهت تحقق چشم انداز توسعه خود در بسیاری از طرح های زیر بنایی صنعت فولاد نیز مشارکت فعال دارد.

وی با اشاره به رونق تولید و ظرفیت بالای معدن و صنایع معدنی در کاهش اثرات محدودیت ها و مشکلات دوران تحریم افزود: توقع فعالان تولید این است که در مورد کنسرسیوم یادشده مقررات دست وپاگیر و زمان بر بخشنامه های عادی اعمال نشود و با تسهیل واگذاری پهنه ها و همکاری و هماهنگی تمامی بخش ها این مجموعه بتواند سریعا منابع خود را برای ورود به فعالیت اکتشافی به کار گیرد.

ابریشمی همچنین با انتقاد از برخی تصمیم گیری های ناپخته و موانع بازدارنده رونق اقتصادی که همگی ناشی از سوء مدیریت داخلی بوده و هیچ ارتباطی به تحریم ها ندارد، گفت: برای مثال سازمان های ستادی در تامین گازوئیل ماشین آلات چادرملو سخت گیری و به نوعی سنگ اندازی می کنند. درحالی که تحقق چشم اندار ترسیم شده، تضمین کننده آینده فولاد کشور و تدوام بخش فعالیت های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خواهد بود.

به گفته مهندس بشیرراد، این شرکت در مجموع برای اجرای طرح های توسعه و در دست اجرای خود به منظور تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده در محصولات فولادی، بالغ بر 44 هزار میلیارد و 550 میلیون ریال سرمایه گذاری کرده است و توانسته 7 هزار شغل بطور مستقیم و 35 هزار شغل بطور غیر مستقیم ایجاد کند.

بر اساس همین گزارش، مهندس بشیرراد رییس دفتر بودجه و گزارشات چادرملو با بیان مطلب فوق در ادامه نشست گفت: معدن چادرملو در حال حاضر 80 میلیون تن ذخیره قابل برداشت داشته که تا حدود 5 سال دیگر را پاسخگو است.

وی اذعان کرد: امسال تاکنون 8 میلیون و 650 هزار تن کنسانتره سنگ آهن تولید کرده ایم که به گندله سازی اردکان، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان عرضه شد.

دیدگاهتان را بنویسید