139308

پیش بینی افزایش ۲ برابری تقاضای جهانی مس

دنیای معدن - جدیدترین گزارشهای خبری منتشر شده انجمن بین المللی مس استرالیا نشان می دهد: میزان تقاضا برای خرید مس در دو دهه آینده، با افزایش دو برابری رو به رو خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، «جان فنل» رئیس انجمن بین المللی مس استرالیا روز چهارشنبه در سمینار سالانه مس در آدلاید گفت: «میزان تقاضای جهانی مس در حال حاضر بیش از عرضه است.»

وی افزود: شمار زیادی از معادن عملیاتی جهان، بیش از ۷۵ سال قدمت دارند و این مساله سبب شده است میزان فرآوری سنگ معدن مس کاهش یابد و تقاضا جهانی با افزایش رو به رو شود.

بنا بر پیش بینی فنل میزان مصرف مس تا سال ۲۰۴۰ به ۲۶ میلیون تن در سال یعنی تقریباً دوبرابر میزان فعلی آن افزایش یابد.

وی افزود: «با کاهش منابع مس، معدنکاران مجبورند برای فرآوری مس از سنگ معدن آن عمق بیشتری از زمین را حفر کنند.»

به گفته فنل در حال حاضر با استفاده از جدیدترین فن آوری های نوین صنعتی مانند هوش مصنوعی، ماشین های رباتیک و حسگرهای پیشرفته می توان مس را ایمن تر و با حداقل تاثیر بر روی مردم و محیط زیست استخراج کرد.

کاهش سطح ذخایر مس در شیلی در حال حاضر این کشور آمریکای لاتین را با مشکلات فراوانی رو به رو کرده است. مس نقش مهمی در اقتصاد شیلی دارد و حدود ۱۳ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد.

همچنین شیلی با تولید ۵.۸ میلیون تن مس در سال ۲۰۱۸ بزرگترین تولیدکننده فلز سرخ در جهان شد.

بر اساس این گزارش، سالانه بیش از ۶۰ درصد مس تولیدی در جهان به کشورهای آسیایی صادر می شود و چین در راس واردکنندگان مس در جهان به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید