139302

رییس کل مرکز حراست وزارت صنعت ، معدن و تجارت:

ایمیدرو در شرایط تحریم، اقدامات مطلوبی انجام می دهد

دنیای معدن - رییس کل مرکز حراست وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: ایمیدرو در شرایط تحریم، اقدامات مطلوبی انجام می دهد.

به گزارش دنیای معدن، سید رضا سید علیخانی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر مرکزی حراست ایمیدرو با بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو در خط مقدم تحریم در حوزه صنعت و معدن است.

وی افزود: ایمیدرو سازمانی بسیار بزرگ است که در آن گردش مالی سنگین در جریان بوده و پروژه های بزرگ اجرا می کند و از این رو، حراست باید بازو و نزدیک ترین فرد با رئیس سازمان باشد.

رییس کل مرکز حراست وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: آقای کارگز آزاد طی فعالیت خود در ایمیدرو مدبرانه کار کرد و با سربلندی در حوزه حراست فعالیت کرد.

وی ادامه داد: به خاطر انتخاب آقای میرزایی برای حراست ایمیدرو، از آقای غریب پور، مجموعه حراست کل کشور و همکاران تشکر می کنم.

هدر رفتن سرمایه ها بدون حراست

علی مویدی خرم‌آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این مراسم با بیان اینکه امروز اقتصاد سیاه و پنهان می تواند اقتصاد ما را مورد هدف قرار دهد، گفت: براساس گزارش صندوق بین المللی پول طی سال های 1991 تا 2015 از 158 کشور دنیا، حدود 30 درصد فعالیت های اقتصادی جهانی به صورت اقتصاد پنهان است.

وی افزود: طبق این گزارش،17 درصد گردش مالی و اقتصادی ایران قاچاق بوده است.

مویدی خرم‌آبادی بیان داشت: کار ما بسترسازی زیرساخت ها برای شفافیت سازی مالی است تا از هدر رفت سرمایه از مسیر قاچاق جلوگیری شود.

وی ادامه داد: اگر سامانه های موجود شفاف شود، اقدامات انسانی همچون ورود حدود 30 هزار خودرو به راحتی قابل کشف است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه آقای غریب پور مردی عملگرا و تحول گرا در جایگاه های قبلی و کنونی است، گفت: امروز نیازمند مدیرانی عملگرا هستیم تا بخشی از نیازهای کشور را هدایت و حراست کنند.

وی افزود: اگر حراست نباشد، بخش اعظمی از سرمایه می تواند در طور مسیر هدر رود و حراست در صیانت آن سهم زیادی دارد. از آقای کارگر آزاد به دلیل صیانت از منابع تشکر می کنم.

مویدی خرم‌آبادی گفت: آقای میرزایی نیز در فعالیت های گذشته نهایت همکاری و همدلی را داشته و این رویه را ادامه خواهد داد.

مدیریت هم فرصت و هم آسیب

یزدانی در این مراسم با بیان اینکه در منطق دین اسلام، مدیریت هم فرصت و هم آسیب است، گفت: قرار گرفتن در مناسب مدیریتی، فرصتی برای خدمتگذاری به مردم است اما این شرایط آسیب زا است. به ویژه زمانی که به ثروت و قدرت دست یافت اما تمکین نکرد. این امر منجر به فساد خواهد شد.

وی ادامه داد: شهید رجایی کمتر از یک ماه رئیس جمهور بود و اثرگذار بود به طوری که به ساده زیستی، نظم و ایمان مشهور است. حال قرار گرفت در سمت ها برای چند سال، باید طوری عمل کنیم که ماندگار شویم تا اینکه بمانیم.

یزدانی برای توفیق یافتن مدیران توصیه کرد: برای این منظور، توجه به اصل مراقبه از خود، مشارطه (خارج نشدن از شرع و اخلاق ولو برای نزدیک ترین افراد) و محاسبه خود، ضروری است.

وی افزود: از اقدامات مطلوب آقای کارگر آزاد تشکر می کنم و امیدوارم از وجود وی در سنگر دیگر استفاده شود. آقای میرزایی نیز در جایگاه قبلی خوب عمل کرد.

توجه غریب پور به تقویت حراست

مهدی کارگر آزاد، مدیرکل سابق دفتر مرکزی حراست ایمیدرو در این مراسم با بیان اینکه آقای غریب پور همیشه به موضوع حراست توجه داشته و اهتمام وی در تقویت جایگاه حراست بوده است، گفت: در تحریم های ظالمانه، اگر حراست به مدیران امکان ریسک پذیری را بدهد، تصمیم ها بهتر به نتیجه می رسد.

وی افزود: اگر موفقیتی در این حوزه بوده، حاصل کار تیمی بوده است. آقای کرباسیان و مدیران سازمان در این موفقیت کمک کردند و تلاش آقای غریب پور نیز در این مدت مضاعف بوده و نگاهشان نسبت به حراست منسجم و قوی بوده است.

حراست بازوی مدیران

عزت ا... میرزایی، مدیرکل دفتر مرکزی حراست ایمیدرو با بیان اینکه کشور دارای ظرفیت های خاصی در توسعه صنعتی و معدنی است، گفت: وجود حدود 70 نوع ماده معدنی و 57 میلیارد تن، فرصت مناسبی برای تبدیل مواد معدنی به محصول با ارزش افزوده و کاهش اقتصاد تک محصولی است.

وی ادامه داد: از دیگر مزیت های کشور ما، برخورداری از آب و هوای مناسب برای تولید محصولات کشاورزی، دستیابی به آب های آزاد و موقعیت ژئوپولیتیکی است.

میرزایی تصریح کرد: برای توسعه اقتصادی و صنعتی، شایسته سالاری در میان مدیران امری الزامی است.

وی افزود: ایمیدرو مدیر توانمندی دارد و اجرای سیاست های اقتصادی برعهده مدیران است. در این میان حراست، بازوی مطلوبی برای اجرای بهتر سیاست هاست.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست ایمیدرو با اشاره به موضوع صیانت و جلوگیری از فساد، جزو وظایف حراست به شمار می رود، گفت: حراست مشاور امین برای مدیران است و باید اخلاق را در طول کار به عنوان تکیه گاه خود قرار دهد.

وی افزود: اجرای قانون، پیش بینی و پیشگری از فساد از دیگر وظایف ایمیدرو است. امیدواریم بتوانیم با همکاری مدیران، در مسیر منویات مقام معظم رهبری و اهداف نظام، گام مثبتی برداریم.

بنا به این گزارش، این مراسم با حضور اغلب مدیران حراست شرکت های تابعه، معاونان، مدیران و نیز کارشناسان ایمیدرو برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید