139300

غریب پور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر مرکزی حراست ایمیدرو:

پیشنهاد جدید ایمیدرو برای اکتشاف 300 هزار متر مربع با مشارکت بخش خصوصی/ 27 طرح تحقیقاتی برای رفع 27 مشکل

دنیای معدن - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: پیشنهاد جدید اکتشاف 300 هزار متر مربع پهنه معدنی را با مشارکت کنسرسیوم شرکت های بزرگ به وزیر صنعت، معدن و تجارت داده ایم.

به گزارش دنیای معدن، خداداد غریب پور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دفتر مرکزی حراست ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: براساس پیشنهاد جدید اکتشاف، برنامه ریزی شده ایمیدرو 100 هزار کیلومتر مربع، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی 100 هزار کیلومتر مربع و کنسرسیوم شرکت های بزرگ 100 هزار کیلومتر مربع کار اکتشاف را انجام خواهد داد.

وی افزود: مسئولیت توسعه بخش معدن و صنایع معدنی بر عهده ایمیدرو است و با توکل بر خداوند و تکیه بر کار تیمی، فعالیت اکتشاف را به پیش خواهیم برد. این کار اقدامی طاقت فرساست و همه همکاران عزم خود را برای اجرای آن جزم کرده اند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه شرایط امروز اقتضا می کند تا مدیران در راستای الزامات جدید گام بردارند، اظهار داشت: اتمام پروژه های نیمه تمام همچون الکترود گرافیتی، کک سازی اروند، آلومینیوم جنوب، 7 طرح فولادی و غیره جزو اولویت های ایمیدرو است.

وی افزود: سازمان توسعه امسال 3 میلیارد دلار پروژه در حال اجرا برای افتتاح دارد. از جمله این طرح ها، افتتاح فاز نخست طرح 300 هزار تنی آلومینوم جنوب در شهریور امسال است.

غریب پور با بیان اینکه رونق تولید مطابق با منویات مقام معظم رهبری، یکی دیگر از اولویت های ایمیدرو به شمار می رود، گفت: احیا و فعال سازی معادن کوچک از جمله این برنامه هاست به طوری که تاکنون از 4 هزار معدن غیر فعال، 500 معدن شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه کانی های فلزی، جزو برنامه های این طرح شده است، ادامه داد: امسال 150 معدن برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در اختیار متقاضیان این حوزه قرار می گیرد. غریب پور یادآور شد: در حال حاضر جلسات کارگروه این طرح به صورت هفتگی در شرکت تهیه و تولید به عنوان مجری طرح و به صورت ماهانه در ایمیدرو انجام می شود.

بومی سازی؛ جزو برنامه های ایمیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: اولویت دیگر این سازمان، بومی سازی و استفاده از دانش بومی است در حالی که تاکنون به صورت کلی وارد کننده فناوری و در برخی موارد وارد کننده فاینانس بوده ایم. غریب پور یادآور شد: متاسفانه اغلب تحقیقات ما اثر بخش نبوده و مشکلات را رفع نکرده است.

وی افزود: با تفاهم نامه امضا شده بین این سازمان و جهاد دانشگاهی، درصدد بومی کردن فناوری ها هستیم. همچنین امسال در تلاش هستیم با اجرای 27 تحقیق در ایمیدرو، 27 مساله را رفع کنیم.

درباره مدیرکل دفتر مرکزی حراست ایمیدرو قبلی و جدید

غریب پور با اشاره به تلاش های مطلوب مدیرکل سابق دفتر مرکزی حراست ایمیدرو گفت: آقای کارگر آزاد، مردم دار، حامی و همراه ایمیدرو بود و این سازمان طی سال های فعالیت وی، سال های آرامی را پشت سرگذاشت.

وی افزود: امروز با افتخار از وی به عنوان مشاور رئیس هیات عامل استفاده می کنیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز درباره مدیرکل جدید دفتر مرکزی حراست این سازمان گفت: میرزایی فردی با تجربه، مشهور، متشخص و کاردان است و امیدواریم وی به روند توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کمک کند.

در پایان این مراسم از خدمات دوره مدیریتی کارگر آزاد تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید