139271

تداوم صادرات فولاد پایانی بر نمایش یک تحریم تکراری

دنیای معدن - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا با همه هیمنه خود در اقتصاد جهانی، نتوانسته صادرات فولاد ایران را فلج کند و شرکت های بزرگ فولادی با اتکا به تجربه سال های قبل خود، توانسته اند از سد تحریم ها عبور کنند.

حمیدرضا فولادگر امروز در خصوص اثرات تحریم های اخیر آمریکا در حوزه اظهار کرد: تحریم های فولادی تحریم های تازه ای نیست و در دوره های قبل نیز این تحریم ها علیه شرکت های ایرانی اعمال شده بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همین امر باعث شد تا شرکت ها تجربه بیشتری کسب کرده و روش هایی برای مقابله با این تحریم ها به کار گیرند که اجرای آن موفقیت آمیز نیز بوده است.

وی در ادامه افزود: با همه تلاشی که آمریکایی ها در جهت فلج کردن فروش صادراتی ایران به کار گرفته اند، بازارهای هدفی برای صادرات وجود دارد که چندان تحریم پذیر نیستند.

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی خاطرنشان کرد: علاوه بر این برای انتقال ارز حاصل از صادرات نیز راه هایی وجود دارد و بر این اساس، تأمین مواد و تجهیزات مورد نیاز صنعت نیز با وجود همه تحریم ها، امکان پذیر بوده است.

فولادگر متذکر شد: آمریکا با همه هیمنه خود در اقتصاد جهانی، نتوانسته صادرات فولاد ایران را فلج کند و شرکت های بزرگ فولادی با اتکا به تجربه سال های قبل خود، توانسته اند از سد تحریم ها عبور کنند.

وی یادآور شد: به هر حال، شرایط تحریمی باعث افزایش هزینه و زمان وصول درآمدهای شرکت های فولادی شده اما این به آن معنا نیست که راه های صادرات بسته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تحریم ها، هزینه استقلال کشور هستند و همه این تحریم ها به خاطر پافشاری جمهوری اسلامی ایران به استقلال خود وضع شده و آنچه که به صورت واضح مشخص است، با وجود افزایش هزینه مبادلات، در مجموع شرکت ها تاب آوری خوبی داشته اند و دولت و سیستم بانکی هم باید کمک های لازم را به این شرکت ها داشته باشند.

وی در خصوص فولاد مبارکه نیز اذعان کرد: این شرکت به صورت مجزا در فهرست تحریم های ثانویه آمریکا نیز قرار دارد اما توانسته به صادرات خود ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید