139266

۲۲ فقره پروانه معدنی اکتشاف در استان سمنان صادر شد

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، با بیان اینکه ۲۲ فقره پروانه اکتشاف معدنی در این استان صادر شده است، گفت: پیش بینی هزینه این اکتشافات ۶۷ میلیارد ریال است.

به گزارش دنیای معدن، بهروز اسودی صبح یکشنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته، تعداد ۳۲ فقره پروانه اکتشاف در سطح معادن استان صادر شده است، ابراز داشت: هزینه پیش بینی شده این مجوزها حدود ۶۷ میلیارد ریال برآورد می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته همچنین ۵۰ فقره مجوز اجازه برداشت نیز از معادن استان صادر شده است، ابراز کرد: حجم استخراج این مجوزها یک میلیون تن است.

رئیس صمت سمنان با بیان اینکه در سال گذشته همچنین ۲۳ فقره گواهی کشف و ۲۶ فقره پروانه بهره برداری در بخش معدن استان صادر شده است، تاکید کرد: این پروانه ها نشان می دهد که ذخایر اکتشافی معادن در استان سمنان افزایش ۴۴ درصدی را شاهد هستند.

اسودی بیان کرد: تناژ ذخیره گواهی های کشف صادره توسط صنعت، معدن و تجارت استان در سال گذشته بیش از ۱۳ هزار تن و هزینه عملیاتی آن حدود ۲۵ میلیارد ریال است که از نظر تناژ ذخیره معدنی در گواهی های کشف نسبت به سال ۹۶، ۴۴ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: تعداد ۳۲ فقره پروانه اکتشاف با و تعداد ۵۰ مجوز اجازه برداشت با استخراج بیش از یک میلیون تن در سال گذشته در بخش معدن استان صادر شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در بخش پروانه های بهره برداری پش بینی میزان استخراج سالانه ۶۲۱ هزار تن انواع مواد معدنی است، تاکید کرد: ۱۶۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری با صدور پروانه های بهره برداری در معادن استان صورت گرفته و بیش از ۱۵۰ نفر مشغول به کار شده اند.

اسودی در پایان با اشاره به مشکلات بخش معد، بیان کرد: تأمین و تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل پروژه مطالعات ژئوفیزیک هوایی و تکمیل عملیات اکتشافی در برخی محدوده های معدنی و ساماندهی امور زیربنایی، راه سازی و تجهیزات در معادن را از مهمترین مسائل و مشکلات بخش معدن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید