139245

فرماندار: در مورد خسارات فعالیت های معدنی اردکان، مطالبه جدی داریم

دنیای معدن -فرماندار اردکان با اشاره به وسعت این شهرستان و اینکه عرصه های طبیعی اردکان در دهه های اخیر با دخالت های انسانی تغییرات زیادی داشته، گفت: توجه به خسارت فعالیت های معدنی اردکان، مطالبه جدی ماست.

به گزارش دنیای معدن، بهروز شهابی زاد روز چهارشنبه در دیدارهای جداگانه با مدیران کل منابع طبیعی و راهداری استان، مسائل و مشکلات و انتظارات شهرستان را در حوزه های مختلف مطرح کرد و خواستار توجه ویژه آنان برای رفع مشکلات شد.

فرماندار اردکان در دیدار با محمدرضا آخوندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، حفظ مراتع و پوشش های گیاهی و اجرای طرح های آبخیزداری را ضروری دانست و بر آمادگی شهرستان در اجرای هرچه بهتر آن ها تأکید کرد.

شهابی زاد این شهرستان را معدن خیز توصیف کرد و با اشاره به نقش اردکان در اقتصاد استان، پی گیری و نظارت بر نحوه فعالیت معادن به ویژه مطالبه جدی در خصوص خسارات ناشی از فعالیت های معدنی را خواستار شد.

وی همچنین در دیدار 'علی علیخانی' مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد ترمیم و مرمت سیل بردگی جاده ها در بارندگی های گذشته را ضروری دانست.

شهابی زاد با اشاره به وجود بخش اصلی راه های مواصلاتی استان در شهرستان اردکان، اصلاح برخی محورها را ضروری برشمرد و گفت: در این راستا به حمایت اداره کل راهداری نیازمندیم.

فرماندار اردکان ادامه داد: قرار گرفتن این شهرستان در مرکزی ترین نقطه کشور و تبدیل آن به مرکز اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب کشور، ظرفیت فعالیت ها در عرصه حمل ونقل را دوچندان کرده است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید