139230

افت قیمت دیروز طلا و نقره به دلیل یک اصلاح قیمت نرمال اتفاق افتاد/ هدف نهایی فلز زرد همچنان شکست 1350 دلار در هر اونس است

دنیای معدن - طلا در مبادلات پایانی روز گذشته (دوشنبه ) از رقم های بالای چند وقت اخیر فاصله گرفت که دلیل آن یک روند اصلاح قیمت و سودگیری برخی از مبادله گران از قیمت های بالا بود.طرفداران بازار افزایشی می توانند استدلال کنند که در واقع این افت یک اصلاح قیمت نرمال (سالم ) برای حفظ و ادامه روند افزایش قیمت طلا برای مدتی طولانی تر بوده است .

به گزارش دنیای معدن، بهبود احساسات مبادله گران و سرمایه گذاران نسبت به دارایی های با ریسک بالا ( سهام ) در ابتدای هفته مبادلاتی هم عاملی منفی برای تقاضای مکان های امن سرمایه بوده است.

همچنین ترمیم شاخص دلار هم یک عامل کاهشی برای طلا و دیگر فلزات گرانبها بود.در مبادلات پایان بازار روز گذشته طلای نقدی در سطح 1325 دلاری قرار داشت و طلای بازار کومکس در سطح.1330.50 دلاری .همچنین نقره هم در زمان انتشار این خبر در کینکو در سطح 14.63 دلار در هر اونس قرار داشت .

روز گذشته شاخص بازارهای سهام آسیا و اروپا اغلب در سطوح بالا قرار گرفتند. شاخص بازار سهام امریکا هم یک سود چشمگیر را در هفته گذشته تجربه کرد و شاخص های تکنیکال از ادامه روند بازار افزایشی آن حکایت دارد .این مورد هم برای طلا عاملی منفی است .

در ابتدای هفته مبادلاتی تحت تاثیر توافق روز جمعه امریکا و مکزیک بر سر تعرفه ها و موضوع مهاجرت های غیر قانونی نگرش بازارگانان و سرمایه گذاران نسبت به بازارهای با ریسک بالاتر بهبود یافت . .. با این حال پیشرفت مذاکرات تجاری چین و امریکا مبهم است و هیچ نشانه ای از اینکه دو اقتصاد بزرگ جهان در آینده ایی نزدیک به توافقی دست پیدا کنند وجود ندارد که البته همچنان بحث ها در حال انجام است .

عامل کلیدی خارج از بازاردوشنبه شاخص قیمت نفت نایمکس بود که در سطح 54 دلار در هر بشکه قرار داشت .ارزش دلار امریکا هم روز گذشته رشد داشت و توانست بعد از فشارهای کاهشی هفته پیش ترمیم شاخص را تجربه کند .

جیم وایکوف ، تحلیلگر در کیتکو گفت که روز گذشته طلای تحویلی در اگوست ( آتی) نزدیک پایین ترین قیمت مبادلات بسته شد .طرفداران بازار افزایشی طلا برای کوتاه مدت از برتری تکنیکال برخوردارند.هدف نهایی طلا در روند فعلی و در کوتاه مدت شکستن و صعود به بالای سطح تکنیکال مقاومتی هفته گذشته ، یعنی 1352.70 دلار در هر اونس است ...در این مسیر اولین مقاومت را 1341.70 دلار انجام می دهد و در صورت فتح این سطح توسط طلا ، مقاومت بعدی را از سطح 1350 دلاری شاهد خواهیم بود.

همچنین در صورت انتخاب مسیر بازاری کاهشی از جانب طلا ، هدف افت به زیر سطح حمایتی 1310 دلار در هر اونس است..در این مسیر اولین حمایت را از جانب سطح 1325 دلاری شاهد خواهیم بود و در صورت افت به پایین این سطح ، 1320 دلار در هر اونس از طلا حمایت خواهد کرد .

نقره تحویلی در جولای هم نزدیک به کمترین قیمت روز مبادلاتی بسته شد .بازار نقره افزایشی هم در کوتاه مدت برتزی تکنیکال دارد .هدف نهایی نقره در شرایط فعلی و در صورت انتخاب مسیر صعودی ، رسیدن به بالای سطح مقاومتی ههته گذشته ، یعنی 15.15 دلار در هر اونس است ..در این مسر اولین مقاومت را 14.75 دلار انجام می دهد و در صورت شکست این سطح ، شاهد مقاومت سطح 15 دلاری در برابر نقره خواهیم بود .

همچنین در صورت انتخاب مسیر کاهشی از جانب فلز خاکستری ، هدف نهای بسته شدن قیمت پایین سطح 14.265 دلار در هر اونس ( پایین ترین قیمت ماه می ) خواهد بود ..در این مسیر اولین حمایت را سطح 14.565دلاری انجام می دهد و بعد از آن شاهد حمایت سطح 14.50 دلاری از نقره خواهیم بود .

دیدگاهتان را بنویسید