139215

معاون وزیر: امضای تفاهم نامه ساخت راه آهن سنگان به بافق

دنیای معدن - معاون وزیر صنعت گفت: تفاهم نامه ساخت راه آهن سنگان به بافق به طول ۸۰۰ کیلومتر به امضا رسیده است.

به گزارش دنیای معدن، خداداد غریب پور دیشب در جلسه بررسی نحوه مشارکت شرکت های صنایع معدنی در طرح انتقال آب از چابهار به شرق کشور در استانداری خراسان رضوی افزود: طبق برنامه ریزی ها، شهریور امسال قرارداد این طرح امضا خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتقال کنسانتره و گندله تولیدی در منطقه سنگان خواف نیازمند ایجاد شبکه ریلی است گفت: شرکت های صنعتی و معدنی برای ساخت فرودگاه در منطقه سنگان خواف آمادگی دارند و در صورت موافقت مدیران استانی می توان شیوه مشارکت اجرای این طرح را در قالب تفاهم نامه تعیین کرد.

معاون وزیر صنعت افزود:در یک ماه آینده تفاهم نامه نحوه مشارکت شرکت های فولادی با هماهنگی ایمیدرو و با حضور مسئولان ملی و محلی در استانداری خراسان رضوی امضا خواهد شد.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود: مجموعه شرکت های صنایع معدنی منطقه سنگان با محوریت ایمیدرو در سرمایه گذاری انتقال آب چابهار به مشهد مشارکت می کنند و شیوه سرمایه گذاری شرکت های فولادی در این طرح باید در قالب تفاهم نامه همکاری مشخص می شود.

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: نخستین نیاز آبی استان در بخش فولاد و صنعت است و هدف از برگزاری این نشست، جلب مشارکت مجموعه های فعال در حوزه صنایع معدنی در طرح انتقال آب و رفع نیاز آبی استان است.

علیرضا رزم حسینی افزود: در صورت انتقال آب از چابهار به سنگان خواف، زمینه توسعه فعالیت شرکت های صنایع معدنی در این منطقه فراهم خواهد شد.

منطقه سنگان از توابع شهرستان خواف در شرق خراسان رضوی است که به علت دارا بودن ذخایر غنی سنگ آهن تاکنون برای بهره برداری از این معادن، چند واحد تولیدی کنسانتره و گندله سازی ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید