139212

بازار جهانی محصولات فولادی بعد از تعطیلات رمضان

دنیای معدن - سنگ‌آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین هفته گذشته تا ۲ دلار افت داشته به حدود ۹۸ دلار در هر تن خشک سی اف آر رسید. در کل بازار فولاد چین نزولی بود و جو بازار ‌سنگ‌آهن را نیز منفی کرد. البته تقاضا برای ‌سنگ‌آهن خلوص بالا هنوز نسبتا مطلوب است و موجودی بنادر چین تا ۴/ ۲ میلیون تن افت هفتگی داشته است.

به گزارش دنیای معدن، در بازار ‌سنگ‌آهن صادراتی ایران بنا بر گزارش یومتال، آخرین قیمت‌ها دوشنبه گذشته برای ‌سنگ‌آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد ۴/ ۵۲ دلار در هر تن فوب ثبت شد که ۴ دلار از آخرین قیمت هفته قبل پایین‌تر بود. ‌سنگ‌آهن هماتیت صادراتی خلوص ۶۱ درصد ایران نیز از ۸/ ۵۴ دلار به ۸/ ۵۰ دلار در هر تن فوب کاهش یافت.

قراضه در ثبات موقت

تعطیلات عید فطر بازار قراضه ترکیه را در ثبات نگه داشت و قیمت قراضه سنگین خلوص ۲۰-۸۰ وارداتی ۲۹۷ دلار در هر تن سی‌اف‌آر ثبت شد. قراضه آ۳ وارداتی به ترکیه نیز ۲۸۷ دلار در هر تن سی اف آر و در ثبات بود. بازار منتظر اتمام تعطیلات و روشن تر شدن روند بازار میلگرد ترکیه است. مشخص نیست افزایش قیمت‌های اخیر که بیشتر جنبه روانی داشته نه تقاضای واقعی، پایدار خواهد بود یا نه. قراضه سنگین وارداتی به شرق آسیا نیز حدود ۳۱۲ دلار در هر تن سی اف آر ثبت شد. هفته گذشته قراضه سنگین کلاس ۲ صادراتی ژاپن در ۲۷۷ دلار در هر تن فوب در ثبات بود. همچنین در بازار داخلی آمریکا قراضه خرد شده حدود ۸ دلار افت داشته ۲۶۶ دلار هر لانگ تن ثبت شد.

بیلت کاهش یافت

هفته گذشته بیلت صادراتی چین با ثبات بود و ۴۷۳ دلار در هر تن فوب ثبت شد. آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین حدود ۵۰۹ دلار در هر تن درب انبار ثبت شد در حالی که هفته قبل تا ۵۱۷ دلار بود. بیلت صادراتی سی‌آی‌اس نیز از ۴۳۳ دلار هفته قبل به ۴۲۸ دلار در هر تن فوب رسید. همچنین بیلت وارداتی در جنوب شرق آسیا کمی افت داشته از ۴۵۵ تا ۴۶۰ دلار به ۴۵۵ دلار در هر تن سی اف آر رسید. بیلت صادراتی ترکیه از ۴۵۰ تا ۴۶۰ دلار یک هفته قبل به ۴۳۵ تا ۴۴۰ دلار در هر تن فوب کاهش یافته است. در بازار داخلی آن نیز قیمت بیلت ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار در هر تن درب کارخانه بود در حالی که یک هفته قبل تا ۴۵۵ دلار قیمت داده می‌شد.

مقاطع چین در سرازیری

میلگرد صادراتی چین ۳ دلار افت هفتگی داشت و ۵۱۷ دلار در هر تن فوب شنیده شد. در بازار داخلی آن نیز قیمت میلگرد افت داشته ۵۵۶ تا ۵۶۹ دلار در هر تن درب کارخانه ثبت شد. میلگرد صادراتی سی‌آی‌اس ۴۶۸ دلار در هر تن فوب بود که تغییری نسبت به هفته قبل نداشت. میلگرد صادراتی ترکیه از ۴۸۰ تا ۴۹۰ دلار به ۴۶۵ تا ۴۸۰ دلار در هر تن فوب رسید و بازار منتظر اتمام تعطیلات عید فطر و روشن‌تر شدن روند قیمت‌هاست. در بازار داخلی اروپا میلگرد در ۵۱۵ یورو در هر تن درب کارخانه در ثبات بود. میلگرد داخلی آمریکا نیز ۶۹۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه و ثابت بود. در بازار صادرات ترکیه میلگرد ۴۷۸ دلار در هر تن فوب ثبت شد که به دلیل تعطیلات عید فطر فعالیتی نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید