139209

تشریح وضعیت تامین برق منطقه ویژه خلیج فارس

دنیای معدن - معاون برنامه ریزی و توسعه منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس جدیدترین وضعیت تامین برق واحدهای مستقر در این منطقه را اعلام کرد.

به گزارش دنیای معدن، محمد جواد محبی با بیان اینکه هدف اصلی احداث منطقه ویژه خلیج فارس جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس جهت تامین انرژی برق مورد نیاز واحدهای مستقر اقدام به جذب سرمایه گذار برای احداث نیروگاه برق کرده است.

وی ادامه داد: با اقدام ایمیدرو و انعقاد قرارداد خرید تضمینی برق سرمایه گذار، احداث نیروگاه برق از سال 94در منطقه شروع شد. به گفته وی، این پروژه در دو فاز اجرایی شده است که فاز نخست با ظرفیت تولید 165 مگاوات، در پاییز 1397 به بهره برداری رسید و وارد شبکه سراسری شد. وی افزود: فاز دوم این پروژه، سیکل ترکیبی بخار است و برای اجرای این پروژه دوره زمانی 2 ساله در نظر گرفته شده است.

محمد جواد محبی خاطرنشان ساخت: جهت تکمیل برق مورد نیاز در منطقه، قراردادی برای احداث یک نیروگاه نیروگاه با ظرفیت تولید 880 مگاوات منعقد شده است که تاکنون زمین نیروگاه واگذار شده و تمهیدات لازم برای اجرایی شدن طرح توسط سرمایه گذار در حال پیگیری است. وی افزود: همچنین زمینی برای ساخت یک نیروگاه دیگر، در سایت میانی منطقه شخص شده است.

دیدگاهتان را بنویسید