139200

مجمتع سنگان خواف نیازمند پایش برای بهبود شاخص های زیست محیطی است

دنیای معدن -معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: مجمتع سنگان خواف نیازمند پایش مستمر و تلاش بیشتر متولیان برای بهبود شاخص های محیط زیستی است.

به گزارش دنیای معدن، مسعود تجریشی شنبه شب در نشست بررسی و پیگیری مشکلات زیست محیطی شرکتهای معدنی و فولادی مجتمع صنعتی و معدنی سنگان خواف اظهار کرد: ارزیابی پروژه های زیست محیطی قبل از ورود به فاز اجرایی بسیار با اهمیت است و در این راستا مجتمع سنگان به عنوان عسلویه شرق کشورنیازمند پایش مستمر و تلاش بیشتر متولیان برای بهبود شاخص های محیط زیستی است و دراین خصوص برنامه زمانبندی و مدیریت سدهای باطله باید هر چه سریع تر ارائه شود.

وی افزود: هدف سازمان حفاظت محیط زیست جلوگیری از تخریب محیط و طبیعت است به طوری که نسل های آتی نیز از این موهبت های الهی بهره ببرند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: با توجه به مسائل آب در مناطق فرا ساحلی، حمایت و همکاری جدی در خصوص توسعه طرح های فولادی جدید نداریم و لازم است ابتدا واحدهای موجود تعیین تکلیف شوند و با توجه به ضرورت احیا و باز سازی معادن تلاش می کنیم فرایند بهره برداری مالکانه را به سمت اجرای عملی طرح های زیست محیطی هدایت کنیم.

وی گفت: موضوع آب و مباحث اجتماعی شهرستان خواف مسئله ی جدی است و بحث صرفه جویی و جلوگیری از هدررفت آن باید به صورت فنی و اجتماعی مدیریت شود.

تجریشی تصریح کرد: درخصوص عدم هدر رفت آب و مشارکت در برنامه های سازگاری با کم آبی دقت لازم درسراسر کشور انجام نمی شود و ضروری است این مهم با توجه به تجریبات موفق درسایر کشورها، در ایران نیز در اولویت قرار گیرد همچنان که، کشت برنج دراستان های شمالی فاقد توجیه است.

وی همچنین در بازدید از شهرک صنعتی طوس نیز بیان کرد: در ازای هر کیلوگرم تولید در کشور، تا هشت برابر استاندارد جهانی مصرف انرژی داریم و میزان پسماند تولیدی در کشور بسیار بالاست و باید ضمن تکمیل بانک اطلاعاتی در خصوص سهم آلودگی ها، بازچرخانی پسماندها را در صنعت تقویت کنیم.

تجریشی تاکید کرد: در بحث توسعه، باید به موضوع محدودیت منابع، ظرفیت زیرساختها، اقتصاد خرد و کلان و حقوق مردم و نسل آتی توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید