139094

وجود ۲۵۰میلیون تن ذخیره جدید اکتشافی سنگ آهن در استان یزد/ آغاز فعالیت معدن آنومالی شمالی بافق در آینده نزدیک

دنیای معدن - معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: در حال حاضر در استان یزد بالغ بر ۲۵۰میلیون تن ذخیره جدید اکتشافی در حوزه سنگ آهن موجود است.

به گزارش دنیای معدن از یزد ، حسام پور مقدم علی معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در نشست بررسی مسائل و مشکلات کارگری و ذخائر آنومالی های تحت پوشش مجتمع فلات مرکزی با بیان اینکه طبق مطالعات انجام شده طی سال های اخیر حدود ۵۰آنومالی یا ظرفیت سنگ آهن و فلزی شناسایی شده است گفت: خوشبختانه کار های مطالعاتی بر روی تمامی ذخایری که عوارض نداشته اند انجام شده و باعث افزایش ذخیره قابل توجهی در استان شده است که به صورت پیوسته فعال سازی می شوند.

وی افزود: در حال حاضر در حوزه استان یزد حدود ۲۵۰میلیون تن ذخیره جدید اکتشافی در حوزه سنگ آهن داریم و همچنین امیدواریم با وجود ذخایر متعدد در حوزه های ذغال سنگ حرارتی و فسفات بتوانیم آن ها را توسعه دهیم.

معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به اینکه از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی چند معدن از جمله زاغیا بافق فعال سازی شده است، تصریح کرد: فعالیت معدن آنومالی شمالی بافق هم بزودی به طور جدی آغاز می شود و ظرفیت بیشتری را در بحث کنسانتره و سنگ آهن برای استان فراهم می کند.

پور مقدم علی با اشاره به طرح جامع فولاد کشور خاطر نشان کرد:بر این اساس باید فعالیت به گونه ای انجام شود که بالانس بین مواد اولیه را فراهم کند.

وی افزود: بحث کارخانجات کنسانتره را به طور جدی پیگیر هستیم تا با واگذاری، معادن موظف شوند که کارخانه فرآوری هم احداث کنند که سهم قابل توجهی در توزیع در اختیار اداره صمت قرار گرفته تا بتوان توزیع را صد درصد مدیریت کرد.

معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه بالغ بر ۴۰درصد توزیع در اختیار اداره صمت گرفته تا صنایع پایین دست بدون مواد اولیه و سنگ باقی نمانند گفت:در راستای طرح جامع باید بالانس بین مواد اولیه انجام شود که این اقدام نوید دهنده رشد توسعه صنعتی شهرستان است.

افزایش ۳۵۰نفری نیروی انسانی با فعال سازی بخش های جدید

وی همچنین با اشاره به بحث نیروی انسانی بیان کرد: سعی شده اشتغال موجود پایدار بماند، زیرا فعالیت های معدنی پایداری طولانی مدت دارند و در بحث اشتغال جدید، با فعال سازی بخش های جدید بالغ بر ۳۵۰نفر نیروی جدید جذب می شوند که ظرفیت اشتغال بیشتری برای شهرستان فراهم می کند.

پور مقدم علی افزود:سرمایه گذاری های انجام شده برای کشور است و باید سنگ مورد نیاز به گونه ای فراهم شود که با کمبود مواجه نشویم.

نشست بررسی مسائل و مشکلات کارگری و ذخائر آنومالی های تحت پوشش مجتمع فلات مرکزی، نحوه واگذاری ها، سرمایه گذاری، بهره برداران معادن و تسریع در احداث واحد های جوار معدنی در بافق برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید