خانه    معدن    صنایع معدنی    یادداشت و مقالات    گزارش تصویری    بورس    اقتصادی    ورزشی    عمومی    سلامت    تماس    درباره ما  
سه شنبه، 29 مرداد 1398 - 12:02   
  تازه ترین اخبار:  
   پربازدیدهای امروز  
 
   اخبار ورزشی  
  خط و نشان فولاد هرمزگان برای رقبا در دومین روز مسابقات فوتسال کارکنان ایمیدرو
  برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان ایمیدرو در بندرعباس
  گفتگوی خبرنگار روابط عمومی با ناظر واحد تربیت بدنی و تفریحات سالم در شرکت فولاد خوزستان
  مراسم معارفه دکتر حبیب الله رضایی به عنوان مدیر عامل جدید باشگاه فولاد خوزستان برگزار شد
  کسب 4 عنوان نایب قهرمانی توسط تیمهای فولاد خوزستان؛ سکوهای افتخار زیر پای فولادمردان
  بعد از گولچ/ پرسپولیس در پرونده بن سون هم محکوم شد!
  بشار رسن یکماه دیگر پرسپولیس را ترک می کند
  آخرین فرصت اومانیا به مسئولان پارس جنوبی
  درخواست گادوین منشا از پرسپولیسی ها
  حرف آخر سرمربی پرسپولیس برای تمدید قرارداد !
- اندازه متن: + -  کد خبر: 138976صفحه نخست » سنگ آهنپنجشنبه، 19 اردیبهشت 1398 - 10:07
هزینه حمل سنگ آهن گران می شود
 هزینه حمل سنگ آهن گران می شود دنیای معدن - معرفی مقررات جدید برای سوخت پاک تر کشتی ها، به نرخ بالاتر حمل سنگ آهن از کشورهای تولیدکننده بزرگ نظیر برزیل، استرالیا و اندونزی به چین، منجر خواهد شد.
  

به گزارش دنیای معدن، تحلیلگران شرکت وود مک کنزی پیش بینی کردند با اجرای مقررات سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) که کاهش سولفور موجود در سوخت کشتی ها را الزامی می کند، کشتی هایی که به جای نفت کوره از سوخت های پاک تری مانند دیزل یا LNG استفاده می کنند ممکن است هزینه حمل سنگ آهن را افزایش دهند و تأثیر هزینه ها در سفرهای طولانی تری از برزیل به آسیا مشهودتر خواهد بود.

به این ترتیب به دلیل مسافت طولانی تر، هزینه حمل سنگ آهن از برزیل به چین بزرگترین افزایش را خواهد داشت و احتمالاً بیش از ۶ دلار در هر تن (معادل بیش از ۴۰ درصد) بالاتر می رود.

طبق گزارش پلاتس، نرخ کرایه کشتی های بزرگ از برزیل به مقصد کینگدائوی چین در آوریل ۱۳.۰۹۸ دلار برای هر تن بوده که در مقایسه با ۱۱.۸۲ دلار در مارس، افزایش نشان می دهد.

اجرای مقررات جدید IMO برای استفاده از سوخت هایی که سولفور آنها باید از ۳.۵ درصد فعلی به حداکثر ۰.۵ درصد کاهش پیدا کند، مصرف دیزل را افزایش خواهد داد. تحلیلگران نسبت به هزینه های بالاتر و مشکلات موجود برای تأمین تقاضای بخش کشتیرانی به دلیل تغییراتی که لازم است در زیرساخت پالایشگاهی داده شود هشدار داده اند.

بازار سنگ آهن در چین که بزرگترین خریدار این ماده خام فولادسازی است، قیمت های سنگ آهن دریابرد را بر مبنای تحویل و عرضه داخلی برآورد می کند.

قیمت سنگ آهن برای تحویل فوری به چین، شاخص قیمت بازار جهانی است و هزینه حمل بالاتر به تغییر قیمت ها و هزینه های جهانی منجر خواهد شد و ممکن است قیمت گذاری منطقه ای و شرایط قراردادها را نیز متأثر کند.

بر اساس گزارش پلاتس، تأثیر مقررات جدید IMO بر بازارهای حمل اقیانوسی به معنای هزینه های بالاتر برای کالاهای عمده شامل زغال سنگ و زغال سنگ حرارتی است.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© دنیای معدن 1388
info@donyayemadan.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار