138874

بازار مس آمریکا جایگزینی برای کاهش تقاضای چین و اروپا

دنیای معدن - متال بولتن در گزارشی نوشت که در پی کاهش تقاضای بازارهای اروپایی و چینی، بازار مس در ایالات متحده در انتظار سرمایه گذاران جهانی بوده و خریداران آمریکایی با اعتمادبه نفس بیشتری در حال حرکت به سمت سه ماهه دوم سال جاری هستند.

به گزارش دنیای معدن، سه ماهه دوم، به طور معمول یکی از شلوغ ترین دوره های سال است و تقاضای ساخت وساز به اوج خود می رسد و درنتیجه، پریمیوم ها صعودی می شود.
در همین زمینه یکی از تأمین کننده های بزرگ آمریکایی به متال بولتن گفته است که به طور کلی به نظر می رسد که مردم در مورد آینده مس خوش بین هستند و هر دو بخش تقاضا و عرضه از بازار مس حمایت خواهند کرد.
وی افزود: انتظار می رود به دلیل حمایت عرضه و تقاضا، پریمیوم ها در ایالات متحده به سطح بالاتری صعود کند؛ بنابراین، باید تغییرات آربیتراژ را در هفته های آینده مدنظر داشت.
کمپانی Fastmarkets AMM پریمیوم کاتد مس برای تحویل در ایالت های مرکزی آمریکا را در روز سه شنبه، 16 آوریل برابر با 735،7 سنت در هر پوند (170/5 دلار بر هر تن) ارزیابی کرد که این نرخ از روز 26 مارس بدون تغییر بوده، ولی نسبت به مدت مشابه سال قبل، از محدوده 5،5 الی 6 سنت به ازای هر پوند (121/3 تا 132/3 دلار بر تن)، به طور متوسط 28/3 درصد رشد داشته است. برخی منابع بازار در جلسه سالانه صنعت مس، به نام هفته Cesco که از 8 تا 12 آوریل در سانتیاگوی شیلی برگزار شد، عنوان کردند که بازار ایالات متحده برای تقاضا، دورافتاده در نظر گرفته می شود و این بازار در حال تبدیل شدن به محلی برای تأمین کنندگانی است که به دنبال جایگزین برای بازارهای سنتی خود در اروپا، ژاپن و چین هستند. همچنین با افت موجودی انبارها در بازارهای جهانی به کمترین مقدار خود طی چند دهه گذشته، خوش بینی ها در حال افزایش است. در ایالات متحده، ذخایر مس CME به کمتر از 40 هزار تن رسید و آربیتراژ بین بورس شیکاگو و بورس فلزات لندن موجب خارج شدن موجودی از انبارهای ایالات متحده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید