138872

صادرات سیمان به 20 کشور

دنیای معدن - عضو انجمن سیمان کشور در خصوص صادرات سیمان و بازارهای جدید گفت: خوشبختانه در بازاریابی قاره آفریقا مثبت عمل کردیم و اکنون به بیش از 20 کشور صادرات قابل توجهی از سیمان و کلینیکر داریم و می توان گفت امروز تولید سیمان و کلینیکر ما شانه به شانه است.

به گزارش دنیای معدن، محمد اتابک در خصوص تحریم شرکت های سپاه و محدود شدن فعالیت های بین المللی آنها و اینکه آیا بخش خصوصی می تواند خلاء آنها را در بازارهای بین المللی پر کند؟ گفت: قطعا بخش خصوصی و سایر نهادها می توانند ظرفیت های خوبی برای صادرات و واردات به وجود آورند و خلاء حضور سپاه در اقتصاد را پر کنند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: معنی اعمال تحریم ها الزاما اجرایی شدن یا موفق بودن آن نیست آمریکا سال های سال است که سعی می کند در بسیاری از امور فعالیت کشور را به صفر برساند که فکر نمی کنم تاکنون در هیچ بخشی توانسته باشند به این هدف دست پیدا کند.

اتابک تصریح کرد: وضعیت عمومی اقتصاد کشور به سمت و سویی است که امسال می تواند وضعیت بهتری داشته باشد هر چند برخی از مشکلات وجود دارد اما قابلیت مبارزه را دارد.

عضو انجمن سیمان کشور در خصوص صادرات سیمان و بازارهای جدید گفت: خوشبختانه در بازاریابی قاره آفریقا مثبت عمل کردیم و اکنون به بیش از 20 کشور صادرات قابل توجهی از سیمان و کلینیکر داریم و می توان گفت امروز تولید سیمان و کلینیکر ما شانه به شانه است.

وی درخصوص امکان به وجود آمدن رقابت منفی شرکت های ایرانی در این بازار گفت: متاسفانه این واقعیت وجود دارد و نمی توان آن را کتمان کرد هر چند امروز تشکل ها و انجمن هایی که در حوزه سیمان فعالیت دارند توانسته اند تا حدودی تولید را تعدیل کنند و صادرات را مدیریت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید