138863

واحد استحصال شمش طلا در خوی ماه آینده به بهره برداری می رسد

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: واحد استحصال شمش طلا تا اوایل خرداد امسال در ناحیه صنعتی ایواوغلی خوی به بهره برداری می رسد.

علی عبدلی افزود: همه مراحل ساخت خط تولید این واحد انجام شده و در حال حاضر مراحل ساخت ساختمان های اداری در دست اجراست.
وی بیان کرد: این واحد ظرفیت تولید 300 کیلوگرم طلا و 300 کیلوگرم نقره در سال را دارد و با اتمام آن، صنعت پایین دستی طلا و نقره در شمال استان پررونق می شود.
وی ادامه داد: این واحد نخستین کارخانه ای است که بدون نیاز به سیانور اقدام به استحصال شمش طلا می کند.
وی بیان کرد: برای بهره برداری از این واحد تولیدی 104 میلیارد و 181 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: این واحد تولیدی در 12 هزار و 904 مترمربع از ناحیه صنعتی ایواوغلی در حال راه اندازی است.
عبدلی اظهار داشت: با بهره برداری از این واحد تولیدی برای 81 نفر اشتغالزایی می شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از لحاظ تنوع و غنای مواد معدنی، رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده و 52 نوع از 68 ماده معدنی شناسایی شده در کشور در این استان شناسایی شده که 20 نوع آن در مرحله اکتشاف و 31 نوع در مرحله بهره برداری است.
طلا، نقره، سنگ آهن، مس و پلی متال ها از با ارزش ترین ذخایر معدنی شناسایی شده در آذربایجان غربی به شمار می رود.
واحد معدنی طلای 'زرشوران ' تکاب به عنوان بزرگترین معدن طلای خاورمیانه با ظرفیت تولید 6 تن طلا در سال و طلای 'آق دره' این شهرستان فرصتی را ایجاد کرده است تا حلقه های اول تولید این محصول گرانبها در جنوب استان شکل گیرد.
بر اساس اعلام کارشناسان 2 پهنه معدنی مستعد به مساحت هفت هزار و 200 کیلومترمربع در شمال و جنوب آذربایجان غربی وجود دارد.
محدوده های این پهنه ها بر اساس ساختار زمین شناسی و امکان وجود کانی زایی از نوع فلزی و غیرفلزی شامل سنگ آهن، کرومیت، مس، منگنز و طلا تعیین شده و تاکنون کانی زایی کرومیت، مس و آهن در این محدوده ها تشخیص داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید