138825

۴۰ درصد مطالعات ژئوفیزیک هوایی کشور در خراسان جنوبی انجام شد

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: بیش از ۴۰ درصد مطالعات ژئوفیزیک هوایی کشور در این استان انجام شده است.

به گزارش دنیای معدن، داوود شهرکی صبح امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سرایان اظهار داشت: این شهرستان با 53 معدن، 10 فقره پروانه اکتشاف و 4 فقره گواهی کشف حدود 10 درصد معادن استان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در حوزه معادن سرایان، با سرمایه گذاری 77 میلیارد ریالی برای 235 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

مطالعات ژئوفیزیک هوایی به منظور اکتشاف فلزات پایه و منابع آبی کارستی در استان خراسان جنوبی پیگیری می شودجهانگیری از آشیانه ژئوفیزیک هوایی مرکز پژوهش های کاربردی زمین شناسی کرج بازدید کرداجرای طرح ژئوفیزیک هوایی در مناطق شمالی کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: بیشترین معدن بنتونیت در استان در شهرستان سرایان وجود دارد که ظرفیت و فرصت بسیار خوبی برای ایجاد واحدهای فرآوری و صنایع معدنی در این شهرستان است.

شهرکی افزود: شهرستان سرایان زیرپوشش پهنه ژئوفیزیک هوایی فردوس- قائن قرار دارد و این شهرستان از محدود شهرستان هایی است که به طور کامل زیرپوشش این مطالعات در استان قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: بالغ بر 40 درصد مطالعات ژئوفیزیک هوایی کشور در این استان انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید