138818

نقشه راه معدن با اولویت بندی عملیاتی شود

دنیای معدن -معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: باید نقشه راه معدن با اولویت بندی، عملیاتی شود و ایمیدور و سازمان زمین شناسی این نقشه را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

به گزارش دنیای معدن، در جلسه ای با حضور معاون طرح و برنامه، معاون امور معادن، سرپرست سازمان زمین شناسی، رییس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی و مدیران ایمیدرو، چگونگی اجرایی شدن نقشه راه معدن برگزار شد.

در این جلسه سعید زرندی گفت: نقشه راه معدن با تلاش و زحمات زیادی تدوین شده و باید با جدیت اجرایی شدن آن در دستور کار معاونت ها قرار گیرد.

وی افزود: وظایف سازمان های بخش معدن به طور مشخص، تعیین شده و در سال جاری به طور منظم رصد و پایش می شود.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: بخش معدن ظرفیت بالایی در اقتصاد ایران دارد و در شرایط کنونی کشور باید از این فرصت بیشتر بهره مند شویم.

زرندی گفت: افزایش رقابت پذیری در معدن و صنایع معدنی، تلاش برای یافتن راهکار حل مشکلات معادن بزرگ و کوچک، کمک به نوسازی تجهیزات و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز معادن از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این نقشه راه است.

وی تصریح کرد: معادن و صنایع معدنی به دلیل برخورداری از قابلیت تولید محصولات صادراتی در ارزش افزوده صادراتی، تنوع و پراکندگی ذخایر معدنی می تواند به رشد و توسعه مناطق غیر برخوردار و محروم کشورکمک کند.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: به منظوردستیابی به هر یک از اهداف اصلی تعریف شده در سند نقشه راه، سیاست های اصلی به تفکیک هر یک از راهبرد ها در ۷۲ شاخص تعریف شده است.

زرندی گفت: باید نقشه راه معدن با اولویت بندی، عملیاتی شود و ایمیدور و سازمان زمین شناسی این نقشه را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید