138810

سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری چین برای نوسازی شرکت آلومینیوم تاجیکستان

دنیای معدن - چین به منظور افزایش تولید آلومینیوم در تاجیکستان یک توافقنامه نیم میلیارد دلاری با این کشور به امضا رساند.

به گزارش دنیای معدن، یک شرکت دولتی چین اعلام کرد که با کارخانه آلومینیوم تاجیکستان توافقنامه 545 میلیون دلاری به امضا رسانده که هدف از آن افزایش تولید آلومینیوم در این کشور است.

«جانگ چون» رئیس شرکت «چاینا ماشینری اینجینیرینگ کورپریشن» با اعلام این مطلب گفت: نوسازی کارخانه آلومینیوم تاجیکستان در 2 مرحله انجام و ظرف 2 سال تکمیل می شود.

وی افزود: طرف چینی 2 کارگاه شرکت آلومینیوم تاجیک را نوسازی خواهد کرد.

جانگ چون ادامه داد: بر اساس این توافقنامه طرف چینی متعهد می شود کارگاه های شرکت آلومینیوم تاجیکستان را با تجهیزات و فناوری های مدرن مجهز کند همچنین آموزش کارکنان و متخصصان محلی همچنین بر دوش طرف چینی خواهد بود.

انتظار می رود با نوسازی و تکمیل این کارگاه ها تولید آلومینیوم در تاجیکستان تا 300 هزار تن در سال برسد.

رئیس شرکت چینی در بخش دیگری با بیان اینکه پیاده سازی این پروژه تنها بعد از هماهنگی 2 طرف با شروط خاصی صورت می گیرد، از افشای این شروط خودداری کرد.

توافقنامه شرکت چینی و شرکت آلومینیوم تاجیک 2 هفته قبل به امضا رسیده، اما امروز رسانه ای شد.

شایان ذکر است که در سفر ماه آگوست سال 2017 «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان به پکن میان شرکت «تالکو» این کشور و « Yunnan» چینی توافقنامه در زمینه ساخت کارخانه جدید در حوزه شرکت آلومینیوم تاجیک به امضا رسیده بود.

قیمت تقریبی این کارخانه 1.6 میلیارد دلار اعلام شده بود و قرار بود ظرف یک سال و نیم مورد بهره بردای قرار گیرد.

شرکت آلومینیوم تاجیک ساخت این کارخانه را یک پروژه جدید عنوان کرده بود که شامل برنامه پروژه های هدفمند سرمایه گذاری این شرکت می باشد.

بنابه گزارش بخش مطبوعاتی شرکت تالکو اجرای این طرح امکان نوسازی و نصب فناوری های جدید را فراهم و تقریبا مصرف برق را 2 برابر کاهش و پاسخگوی بالاترین تقاضای محیط زیست خواهد بود.

ظرفیت کارخانه جدید آلومینیوم تاجیکستان 503 هزار تن آلومینیوم در یک سال را تشکیل و ساخت این کارخانه امکان ایجاد بیش از یک هزار اشتغال جدید با دستمزد بالا را فراهم می کند.

شرکت آلومینیوم تاجیکستان تالکو در 60 کیلومتری شهر دوشنبه، در محدوده شهر «ترسون زاده» قرار دارد که محصولات تولیدی آن از جمله اصلی ترین کالاهای صادراتی تاجیکستان در برابر پنبه به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید