138808

خسارت 60 میلیارد تومانی سیل به معادن لرستان

دنیای معدن - معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: معادن لرستان در سیل اخیر در سه حوزه زیرساخت ها، ماشین آلات معدنی و آب گرفتگی محوطه استخراج دچار خسارت شده اند.

به گزارش دنیای معدن، جمال مومیوند امروز از خرم آباد، بیان کرد: سیلاب فرردین ماه امسال علاوه بر حوزه‎های کشاورزی، راهداری و مسکن آسیب زیادی نیز به بخش معدن لرستان که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و معیشت مردم منطقه چگنی و پلدختر دارد، وارد کرده است.

وی با بیان اینکه آسیبی که سیلاب اخیر به معادن لرستان وارد کرده در سه حوزه زیرساخت ها، از بین رفتن ادوات معادن و آب گرفتگی محوطه استخراج بوده است، افزود: راه ارتباطی بسیاری از معادن استان که در شهرستان چگنی قرار دارند پس از سیلاب اخیر قطع شده و علاوه بر راه دسترسی زیرساخت های برقی،گازی و آبی معادن لرستان آسیب بسیاری دیده اند که بر اساس برآوردهای اولیه میزان این خسارت ها 20 میلیارد تومان بوده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: در تعداد زیادی از معادن سنگ های تزیینی استان استخرهایی با عمق 12 متر در محوطه معدن ایجاد شده که تخلیه این آب برای معدن دار بسیار هزینه بر بوده و در صورت تخلیه آب این استخرها ممکن است که زمین های کشاورزی اطراف معادن آسیب جدی ببینند.

مومیوند با اشاره به اینکه تعداد زیادی از ادوات معادن لرستان آسیب جدی دیده اند، تصریح کرد: معادن لرستان برای آغاز به کار دوباره باید اقدام به خریداری تجهیزاتی کنند که در سیل اخیر از بین رفته است، که بر اساس برآورد ها میزان خسارت های این بخش حدود 40 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید