138784

بزرگترین ذخیره سنگ آهن خاورمیانه در«گوهر زمین»

دنیای معدن - گوهرزمین که به عنوان معین اقتصادی شهرستان منوجان در استان کرمان انتخاب شده است بزرگترین ذخیره سنگ آهن شناخته شده در منطقه خاورمیانه به میزان ۶۴۳ میلیون تن را داراست ، لذا سود ۱۲۲ میلیون دلاری را از فراوری این ماده خام معدنی در سال گذشته به دست آورده است.

به گزارش دنیای معدن؛ مدیرعامل شرکت سنگ آهن گهرزمین گفت: در سال ۹۶، ۱۶ .۵ میلیون تن سنگ آهن استخراج کردیم که در سال ۹۷ به ۱۷.۵ میلیون تن رسید که بالاترین آمار در بین معادن سنگ آهن ایران است لذا پیش بینی شده در سال جاری با تغییراتی در نحوه فرایند تولید، بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تن استخراج سنگ آهن داشته باشیم.

وی افزود : ذخیره معدن گهرزمین ۶۴۳ میلیون تن برآورد شده که بزرگترین ذخیره سنگ آهن شناخته شده در منطقه خاورمیانه است لذا سال گذشته بیش از ۴.۴۳۰ میلیون تن تولید کنسانتره سنگ آهن داشته ایم که بالاتر از ظرفیت اسمی کارخانه بود.

پوریانی با بیان اینکه در آخرین رتبه بندی از بین ۵۰۰ شرکت برتر ایران، رتبه ۲۳ را بدست آوردیم، تصریح کرد : گوهرزمین به عنوان معین اقتصادی شهرستان منوجان در استان کرمان انتخاب شده است که موفقیت هایی را نیز بدست آورده است ، همچنین شرکت گوهرزمین ۶ میلیارد تومان هم به مردم سیل زده کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن گوهرزمین عنوان کرد: ارزش صادرات کنسانتره ۲۸۰% (۱۲۲ میلیون دلار)، فروش سنگ پرعیار ۶۰۰% و کلوخه سنگ آهن ۹۰% نسبت به مدت مشابه آن در سال «۹۶» افزایش یافته است .

وی خبر داد : خط یک گندله سازی با ظرفیت ۵ میلیون تن تا پایان شهریور ماه و خط ۳ کنسانتره سازی هم تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسند.

پوریانی در پایان خاطر نشان کرد: امسال پیش بینی سود گهرزمین حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان است که بیش از ۱۰۰% رشد نسبت به سود سال مالی قبل خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید