138768

افت ۵ درصدی اقلام فولادی، بورس را به عقب راند

دنیای معدن - در روز گذشته قیمت محصولات این گروه در بازار با افت همراه بود. در همین راستا قیمت فولاد، میلگرد، شمش و تیرآهن و به طور کلی اقلام فولادی در حدود ۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش دنیای معدن، از صبح امروز بازار با رهبری گروه فلزات اساسی به ویژه فولادی ها دچار افت نسبتا چشمگیری شد و سهم های این گروه روز خود را با فشار عرضه آغاز کردند.

در همین خصوص و برای بررسی علت روی گردانی بازار از این گروه، علی اصغر بهرامی، مدیر کالای بخش فلزات کارگزاری مفید به بورس آنلاین می گوید: در روز گذشته قیمت محصولات این گروه در بازار با افت همراه بود. در همین راستا قیمت فولاد، میلگرد، شمش و تیرآهن و به طور کلی اقلام فولادی در حدود 5 درصد کاهش یافت.

وی در ادامه افزود: بنابراین شاید ریزش امروز این گروه و به دنبال آن ریزش بازار، متاثر از آن باشد؛ گفتنی است به واسطه رشدی که این گروه داشتند، طبیعی بود که برگشتی داشته باشند.

مدیر کالای بخش فلزات کارگزاری مفید در خصوص رشد قیمت پایه اقلام فولادی و تاثیر آن در روند قیمت سهم تولید کنندگان محصولات یاد شده عنوان کرد: این مسئله ارتباط چندانی با قیمت پایه اقلام ندارد. چرا که این محصولات در هنگام فروش وارد فضای رقابتی می شود و قیمت نهایی، معیار اصلی و تعیین کننده در این خصوص است.

بهرامی در خصوص میزان تقاضا برای اقلام فولادی در بورس کالا تا یک ماه آینده، گفت: به باور بنده به دلیل اینکه ماه رمضان را در پیش داریم، تجربه تاریخی نشان داده که همواره در این ماه با افت تقاضا مواجه خواهیم بود.

این کارشناس بورس کالا در خصوص میزان تقاضای محصولات فولادی تا پیش از ماه رمضان خاطرنشان کرد: میزان تقاضا در مدت زمان قبل از ماه رمضان، بستگی به نرخ ارز دارد. این نرخ اگر روند افزایشی داشته باشد، متاثر از آن قطعا با افزایش تقاضا در اقلام فولادی و به طور کلی فلزی، روبرو خواهیم بود.

مدیر کالای بخش فلزات کارگزاری مفید در پایان تصریح کرد: اما اگر نرخ ارز تغییر قیمتی نداشته باشد، نمی توان چشم انداز روشنی از افزایش تقاضا در این بازار ارائه داد.

دیدگاهتان را بنویسید