138765

نقش موثر احیای کارخانه فولاد میانه درکاهش آلایندگی هوا

دنیای معدن - مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: کارخانه احیای فولاد میانه اقدامات موثری را در جهت کاهش آلایندگی انجام داده و نسبت به گذشته کاهش آلایندگی را شاهد بودیم.

به گزارش دنیای معدن،قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با حضور در مجتمع فولاد آذربایجان میانه با بیان اینکه کارخانه فولاد میانه برای اقتصاد و اشتغال شهرستان یک نعمت محسوب می شود، گفت: باید در کنار این موضوع، بحث های اجتماعی آن را نیز در نظر گرفت و درحالیکه ما هنوز بر موضوع آلایندگی فاز احیا بحث داریم و تعیین تکلیف نشده، شاهدیم که این مجتمع در حال راه اندازی فاز ذوب می باشد.

وی با بیان اینکه کارخانه احیای فولاد میانه اقدامات موثری را در جهت کاهش آلایندگی انجام داده و نسبت به گذشته کاهش آلایندگی را مشاهده می کنیم، افزود: در گذشته شکایت های متعددی از سوی مردم شهرک مجاور کارخانه و روستا های اطراف دریافت می شد که ناشی از نگرانی ها و مطالبات عموم است.

وی با بیان اینکه در جلسات پیشین پیشنهاد ایجاد ۲ ایستگاه سنجش آلایندگی در خود مجتمع فولاد و مرکز شهر و همچنین حایل فضای سبز میان کارخانه و شهرک اسلام آباد توسط کارخانه فولاد را ارائه کردیم که این کارخانه در این رابطه اقدام موثری انجام نداده است.

قاسمی با بیان اینکه محل احداث کارخانه باید چند کیلومتر دورتر از محدوده شهری بود، افزود: در صورت توسعه فاز های این کارخانه، بحث آلایندگی یکی از دغدغه ها و مشکلات این مجتمع خواهد بود که در انتخاب مکان دقت لازم صورت نگرفته است.

مشایخی فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز گفت: چند برابر شدن حریم شهر یکی از مسائلی است که شهرداری ملزم شده با تا این حریم را به میزان واقعی برساند تا مشکلات صنایع بویژه صنایع تبدیلی و دیگر سرمایه گذاری ها با میزان آلایندگی اندک از لحاظ زیست محیطی کاهش یابد.

وی تاکید کرد: رعایت ضابطه های زیست محیطی از سوی صنایع ضرورت دارد که تبعیت شرکت فولاد از موارد زیست محیطی و بازخورد مثبت آن جای قدردانی داشته و امیدواریم نواقصات دیگر در این خصوص به زودی رفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید