138754

برای سال جاری اعلام شد:

برنامه وزیر صنعت برای صادرات چند صنعت بورسی و تحول انقلابی در بخش معدن

دنیای معدن - وزیر صنعت با اعلام برنامه هایی برای صادرات محصولات چند صنعت بورسی و از تحول انقلابی در بخش معدن خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، رضا رحمانی، توسعه معادن و صادرات به کشورهای همسایه، اصلاح فرآیندها و شفاف سازی مرتبط با فضای کسب و کار، ارتقای بهره وری عوامل تولید، حمایت از ساخت داخل، توسعه فن آوری و شرکت های دانش بنیان، سامان دهی تجاری و اصلاح نظام توزیع و تقویت سیاست اقتصادی را از اولویت های وزارت صنعت اعلام کرد و به ایرنا گفت: یکی از رویکردهای مهم سال جاری ، صادرات به ویژه تمرکز روی کشورهای همسایه است .

وی ادامه داد: قرار است میزان صادرات به کشورهای اطراف تا سال ۱۴۰۰ دو برابر و از حدود ۲۵ میلیارد دلار به ۵۰ میلیارد دلار برسد. بنابراین وزارت صنعت اقدامات مهمی برای صنایع لوازم خانگی، پایین دست پتروشیمی، صنایع دریایی، پوشاک، زنجیره ارزش فلزات اساسی همانند فولاد، آلومینیوم و مس برنامه ریزی کرده که هفته آینده در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تشریح می شود.

این وزیر ادامه داد: توسعه بخش معدن یکی دیگر از اولویت های سال جاری برای تحقق شعار رونق تولید است. توسعه معادن و استفاده حداکثری از این بخش را می توان یکی از راهکار های اصلی توسعه اقتصادی دانست. از سوی دیگر با توجه به وجود بیش از ۶۴ نوع ماده معدنی در صورت در نظر گرفتن راهکاری برای توسعه این بخش می توان بخشی از رشد اقتصادی را از این طریق محقق کرد. برای تحقق این مهم بررسی ۱۵ استان جدید در طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با هدف تامین مواد اولیه صنایع معدنی، توسعه مناطق محروم و ایجاد اشتغال آغاز شده است.

رحمانی با تاکید بر ظرفیت ویژه بخش معدن برای رونق تولید گفت: در سال جاری ، تحول و انقلاب اساسی در حوزه معدن انجام و ظرفیت قابل توجه این بخش فعال و به موضوع فن آوری نیز توجه ویژه ای می شود.

دیدگاهتان را بنویسید