138751

قیمت طلا در ایران تحت تاثیر ۲ عامل است

دنیای معدن -رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران اعلام کرد : قیمت طلا از قیمت جهانی و نرخ ارز تاثیر می پذیرد و افزایش قیمت طلا از ابتدای سال نیز ناشی از این ۲ متغیر است.

به گزارش دنیای معدن، سیدحجت شفایی درباره ارزیابی اش از تحولات بازار طلا در سال جاری با بیان این مطلب افزود: عمده ترین خریداران طلای ساخته شده در کشور، مردم استان های جنوبی و شمال شرقی هستند که این افراد در ابتدای سال با زیان های جدی از ناحیه سیل مواجه شدند.

وی ادامه داد: با وجود وعده های دولت درباره جبران خسارت های وارد شده به کشاورزان و خانه های مسکونی که در سیل اخیر آسیب دیده اند اما زندگی مردم تحت تاثیر سیل قرار گرفته و حتما در خرید و سرمایه گذاری آنها در طلا موثر خواهد بود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی ایران خاطر نشان کرد: با وجود آنکه خرید و نگهداری سکه و موضوع حراج آن از سوی بانک مرکزی از آب و تاب افتاده اما باید بپذیریم که ذائقه مردم به سمت خرید سکه، شمش و طلای آب شده به جای مصنوعات طلا رفته است و تغییر این ذائقه نیازمند زمان است.

شفایی از مردم خواست از خرید طلای آب شده خودداری کنند و افزود: مردم به جای طلای آب شده می توانند از طلای ساخته شده توسط تولیدکنندگان داخلی استفاده کنند که دارای فاکتور خرید بوده و سازمان استاندارد نیز بر روند تولید آن نظارت دارد.

وی همچنین اظهار داشت: قیمت طلا از 2 عامل قیمت جهانی و نرخ ارز تاثیر می پذیرد و افزایش قیمت طلا در ابتدای سال نیز ناشی از این 2 متغییر مهم بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید