138727

نهبندان قطب مواد معدنی در خراسان جنوبی است

دنیای معدن -فرماندار نهبندان گفت: این شهرستان قطب مواد معدنی در خراسان جنوبی است و با راه اندازی صنایع جوار معدنی و فرآوری مواد معدنی مختلف می تواند سهم بسزایی در رونق تولید استان داشته باشد.

ماشاءاله کریمان خراسانی روز سه شنبه افزود: تاکنون 118 پروانه بهره برداری معدن با ذخیره معدنی بیش از 85 میلیون تن و استخراج سالیانه یک میلیون و 500 هزار تن در این شهرستان صادر شده است.
وی بیان کرد: نهبندان رتبه دوم را از نظر تعداد پروانه بهره برداری و گواهی کشف معدن در استان خراسان جنوبی دارد.
فرماندار نهبندان گفت: ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در معادن و صنایع جوار معدنی شهرستان به کار گرفته می شود.
وی اضافه کرد: شهرستان نهبندان در بخش های مختلف دامداری و کشاورزی دارای ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری است که تولید کننده دوم محصول خرما در استان و پرورش دهنده نخست پرورش شتر از جمله این ظرفیت ها است.
کریمان خراسانی گفت: نهبندان به لحاظ داشتن آثار تاریخی و طبیعی متنوع، ظرفیت های بالایی در زمینه گردشگری دارد که توجه بیشتر به این بخش ها و ایجاد زیرساخت ها برای حضور گردشگران به ویژه گردشگران خارجی می تواند موجب اشتغال در این شهرستان شود.
وی پرورش شتر را یکی از ظرفیت های مهم نهبندان عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط خشکسالی حاکم منطقه می توان ظرفیت اشتغال خوبی در زمینه پرورش این دام ایجاد کرد و به دنبال هستیم که زنجیره پرورش شتر در شهرستان تکمیل شود.
وی گفت: یکسری کمبودها و مشکلات نیز در این شهرستان وجود دارد که تلاش خواهیم کرد مشکلات را براساس اولویت بندی بررسی و پیگیری کنیم.
فرماندار نهبندان اظهار داشت: در شرایط امروز جامعه، حل مشکل بیکاری جوانان و بهبود معیشت مردم در گرو رونق بخشیدن به تولید ملی است و رونق تولید نیازمند مشارکت مردم، مسئولان و بخش خصوصی است.
وی افزود: برای تحقق شعار سال هدف گذاری های لازم در بخش های مختلف اقتصادی انجام شده است و اشتغال خوبی در شهرستان بر اساس ظرفیت ها ایجاد خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه 2 طرح مهم صنعتی و معدنی واحد فرآوری سنگ تزئینی (نقاشی روی سنگ) و واحد فرآوری مواد نسوز در انتظار اختصاص تسهیلات برای راه اندازی است گفت: با ابلاغ مرحله دوم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در مجموع به این 2 واحد صنعتی و معدنی، 13 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.
کریمان خراسانی بیان کرد: در سال رونق تولید تلاش خواهیم کرد که اشتغال خوبی در زمینه ظرفیت های معدنی، صنعتی، کشاورزی و دامداری شهرستان ایجاد کنیم و اشتغال های موجود را با جدیت کامل حفظ کنیم.
وی با تاکید بر اینکه شعار رونق تولید در گام اول با حمایت از تولید کنندگان محقق می شود گفت: رونق تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را رفع می کند و نامگذاری سال جدید به نام رونق تولید نشان از بصیرت و دوراندیشی مقام معظم رهبری است.
نهبندان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید