138661

رشد ۱۵ درصدی حقوق دولتی اخذ شده از معادن لرستان

دنیای معدن - معاون سازمان صمت لستان از رشد ۱۵ درصدی حقوق دولتی اخذ شده از معادن این استان خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، جمال مومیوند در جمع خبرنگاران بیان کرد: طی سال جاری اخذ حقوق دولتی از معادن لرستان با رشد ۱۵ درصدی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: به نحوی که در سال گذشته شاهد اخذ ۳۴ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن این استان بودیم که امسال این عدد به بیش از ۳۹ میلیارد ریال رسیده که شاهد رشد ۱۵ درصدی حقوق دولتی هستیم.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار کرد: قیمت های حقوق دولتی اخذ شده تقریبا بدون تغییر بوده و افزایش قیمتی در زمینه حقوق دولتی اخذ شده سال ۹۶ به ۹۷ تقریبا وجود نداشته است.

مومیوند در ادامه با اشاره به اینکه برنامه های این سازمان برای سال ۹۸، افزود : پروانه بهره برداری معدن تالک که با توجه به اینکه از طریق مزایده عمومی واگذار شده حقوق دولتی آن در سال ۹۸ اخذ خواهد شد که حقوق دولتی این معدن تقریبا معادل یک چهارم مجموع حقوق دولتی اخذ شده معادن لرستان است.

این مسئول بیان کرد: همچنین با توجه به صدور پروانه بهره برداری معدن سرب و روی الیگودرز انتظار رشد چشمگیری در حقوق دولتی اخذ شده سال آینده خواهیم داشت.

وی گفت: امسال در راستای حمایت از تولید و تداوم فعالیت های معدنی میزان قابل توجهی از حقوق دولتی معادن لرستان تقسیط شده و مطمئنا این مهم در سال آینده ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید