138653

فولاد سازان هند به دنبال ممنوعیت واردات از ایران

دنیای معدن - دبیرکل انجمن فولاد هند گفت:« واردات فولاد چه مستقیم از طریق ایران و چه با وساطت امارات باید متوقف شود چون این تجارت در تضاد با تحریم های آمریکا است و منجر به اقدامات تلافی جویانه آمریکا علیه هند می شود» .

به گزارش دنیای معدن به نقل از ایکنامیک تایمز، انجمن فولاد هند که برترین سازندگان داخلی را در بر میگیرد، دهلی نو را مجبور کرده اقدامی فوری برای ممنوعیت واردات از ایران پس از افزایش 5 برابری آن انجام دهد .
انجمن فولاد هند اعلام کرد واردات پس از اعمال تحریم های آمریکا علیه تهران افزایش یافته که ممکن است عواقب جدی در پی داشته باشد .
به علاوه، افزایش واردات از ایران از طریق امارات با قیمت های بالا به نگرانی شرکت های فولاد هند افزوده است .
دبیرکل انجمن فولاد هند گفت:« واردات فولاد چه مستقیم از طریق ایران و چه با وساطت امارات باید متوقف شود چون این تجارت در تضاد با تحریم های آمریکا است و منجر به اقدامات تلافی جویانه آمریکا علیه هند می شود» .
طی 8 سال گذشته ایران به طور یکنواخت تولیدش را بالا برده ، در حالی که تقاضای داخلی در این دهمین تولیدکننده بزرگ جهانی، کاهش یافته است .ظرفیت مازاد تولید ایران به 12.2 میلیون تن یا 36 درصد افزایش یافته و مصرف سرانه 14 درصد کاهش یافته است. ایران 30 درصد فولاد خود را به آ سه آن ( اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا ) صادر می کند که تهدیدی برای تغییر مسیر هند است .
در حالی که واردات از ایران به هند 66 درصد در 18_2017 افزایش یافته، واردات در 19_2018 تا دسامبر 2018 صفر بوده است .
طبق گزارشات، واردات از طریق امارات با تغییر کشور مبدا صورت گرفته است. انجمن فولاد هند اعلام کرد :« هشدار می دهیم که صادرات از امارات که یک کشور وارد کننده صرف است، ناگهان 390 درصد افزایش یافته است که شامل 65 هزار تن محصولات فولاد تخت می شود .
در حالیکه امارات به طور متعارف وارد کننده صرف فولاد است. به این ترتیب ارتباط این محموله ها با فولاد ایران مشخص میشود ».
ده شرکت برتر فولاد ایران که 64 درصد سهم تولید را دارند، متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران هستند که تحت تحریم آمریکا است .

فولاد ارزان ایران در راه هندصادرات فولاد توسط واسطه ها ممنوع شد

دیدگاهتان را بنویسید