138589

استاندار مرکزی:

۷۰۰ دیگ قدیمی ایرالکو تعویض شد

دنیای معدن - استاندار مرکزی با بیان اینکه ۷۰۰ دیگ قدیمی ایرالکو تعویض شد گفت: ۹۸ درصد سوخت نیروگاه شازند با انرژی پاک تامین می شود.

به گزارش دنیای معدن، سیدعلی آقازاده شامگاه دوشنبه در نخستین همایش استانی صنعت و خدمات سبز استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از محیط زیست استان اظهار داشت: با تلاش تولیدکنندگان و صنعتگران استان مرکزی شاهد کاهش تعداد روزهای آلوده این کلانشهر هستیم به گونه ای که در شهرستان اراک تعداد روزهای آلوده از 68 روز به 48 روز معادل 20 درصد کاهش پیدا کرده، همچنین روزهای آلوده سال گذشته نیز نسبت به سال قبل از آن حدود 30 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در سال 95 در مجموع 105 روز آلوده داشتیم، هم اکنون 50 درصد از صنایع بزرگ استان که زمانی منشا آلودگی بودند بر اساس گواهی منابع قانونی، اصلاح و به صنعت سبز تبدیل شده اند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در 6 سال گذشته شاهد بودیم که 50 درصد انرژی نیروگاه شازند از مازوت تامین می شد که هم اکنون با فعالیت و اقدامات دولت تدبیر و امید 98 درصد سوخت این صنعت از انرژی پاک تامین می شود.

آقازاده بیان کرد: در آلومینیوم سازی اراک(ایرالکو) دیگ های قدیمی وجود داشت که با اقدامات و همکاری های انجام شده در استان 700 دیگ قدیمی ایرالکو در این مدت استاندارد سازی و با دیگ های جدید تعویض شده اند.

مجوز راه اندازی 26 نیروگاه بادی و 33 نیروگاه خورشیدی در استان قزوین صادر شد قم| 100 هزار شغل با نصب نیروگاه های خورشیدی در منازل ایجاد می شودبقاع متبرکه استان گلستان مجهز به پنل های خورشیدی می شود

استاندار مرکزی بیان کرد: کاهش روزهای آلوده استان و شهر اراک با تلاش بهره برداران و تولیدکنندگان محقق شده و همه مسئولان و رسانه های استان وظیفه دارند با تغییر نگاه در بین مردم استان و کشور، این شهرستان را به مقصدی برای گردشگران و افرادی که می خواهند از نقاط طبیعی و جاذبه های استان بهره مند شوند تبدیل کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل های استان، باید تولیدکنندگان و مسئولان استان با انرژی بیشتر و بهره گیری از ظرفیت های استان در راستای برطرف کردن مشکلات معیشتی و دغدغه های مردم تلاش کنند تا در شرایطی که فروش نفت با مشکل روبه رو شده با حمایت از بخش خصوصی زمینه افزایش صادرات محصولات این بخش فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید