138582

معادن خراسان جنوبی به اعتبار ویژه نیاز دارند

دنیای معدن -رئیس خانه معدن خراسان جنوبی گفت: معادن این استان برای نوسازی ماشین آلات، اکتشاف و فرآوری نیاز به اعتبار ویژه دارند.

به گزارش دنیای معدن، علیرضا باقری دوشنبه شب در نشست فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: معادن از بخش های مهم توسعه استان است که باید به این بخش توجه شود.
وی افزود: در خراسان جنوبی 600 پروانه بهره برداری معدن داریم که در سایه چند معدن بزرگ قرار گرفته اند.
رئیس خانه معدن استان خراسان جنوبی بیان کرد: معادن کوچک و متوسط مشکلات اساسی دارند که تجهیز و نوسازی، عملیات اکتشافی و فرآوری از مهمترین این مشکلات است.
وی تاکید کرد: سه موضوع نوسازی ماشین آلات معدنی که فرسوده شده اند، اکتشافات تفصیلی و فرآوری برای افزایش ارزش افزوده نیاز به تامین اعتبار دارد.
باقری با بیان اینکه معدنکاران استان از اعتبارات عشایری استفاده نکردند اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبار ویژه مشکلات موجود حل شود.
وی یادآور شد: در 6 سال از عمر دولت تدبیر و امید برای توسعه معدنی سرمایه گذارانی در خراسان جنوبی جذب شدند که در حوزه های طلا، مس و مواد نسوز سرمایه گذاری کردند.
رئیس خانه معدن خراسان جنوبی ادامه داد: اما بسیاری از این کارخانه هایی به علت تغییرات نرخ ارز بخش زیادی از منابع خود را وارد سرمایه در گردش کرده و برای توسعه اعتبار نیاز دارند.
وی گفت: اگر از محل اعتبارات فنی و اعتباری برای طرح های نیمه تمام اعتباری اختصاص یابد کمکی بزرگی به پایدار شدن اشتغال به وجود آمده می شود.
رئیس دفاتر گردشگری استان خراسان جنوبی نیز با اشاره به جاذبه های متعدد گردشگری در استان گفت: بیش از 800 اثر ثبت شده ملی، چهار اثر ثبت جهانی از جمله کویر لوت گنجینه های ارزشمندی از میراث ملموس و ناملموس استان است.
احمد کاشانی بیان کرد: خراسان جنوبی با محصولات استراتژیک در سطح کشور شناخته شده و صادرات این استان معلم و استاد دانشگاه است.
وی با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری به توسعه اقتصاد روستایی گره خورده است گفت: رونق گردشگری در استان موجب مهاجرت معکوس به روستاهای کم آب و بی آب می شود.
این فعال گردشگری افزود: بیش از 30 اقامتگاه بوم گردی در روستاها تاسیس شده و بیش از 10 هتل نیز از زیرساخت های گردشگری استان است که با این زیرساخت ها، شغل های متعددی ایجاد شده و پایدار شده و توسعه یابد.
وی یادآور شد: توسعه پروازهای فرودگاه بیرجند نیز گلوگاه توسعه گردشگری استان است که نیاز به توجه دارد.
کاشانی گفت: بیس شدن یک شرکت هواپیمایی با کمک سازمان برنامه و بودجه می تواند در توسعه اقتصادی و گردشگری موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید