138572

تولید کاتد مس با روش نوین بومی در شهربابک آغاز شد

دنیای معدن -عملیات بهره برداری و تولید کاتد مس با اتکا بر دانش بومی به روش تانک بایولیچینگ برای نخستین بار در دنیا در مجتمع بابک مس ایرانیان شهربابک از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ میدکو از امروز(دوشنبه) آغاز شد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی شرکت میدکو، محمدرضا پورمند مدیرعامل شرکت میدکو در آیین بهره برداری از کاتد مس روش تانک بایولیچینگ این موفقیت را که برای نخستین بار در دنیا توسط نیروهای متخصص میدکو، در مجتمع بابک مس ایرانیان عملی شده است را تبریک گفت و اظهار داشت: این مهم یک تغییر بزرگ تکنولوژیک در سطح جهان و در صنعت مس است.
پورمند ضمن قدردانی از بانک پاسارگاد حامی مالی این پروژه افزود: این مهم با حمایت های ویژه رئیس هیات مدیره شرکت میدکو به بهره برداری رسیده است.
بر اساس این گزارش مجتمع بابک مس ایرانیان با ظرفیت تولید 50 هزار تن کاتد مس و 12 هزار تن لوله مسی در سال فعالیت می کند.
در روش تانک بایولیچینگ با استفاده از نوع خاصی از باکتری های غیرمضر محصول نهایی استحصال می شود و دانش این تکنولوژی سازگار با محیط زیست توسط متخصصین ایرانی طی پنج سال پژوهش و تلاش مستمر ایجاد و راه اندازی شده است.
از مزایای اصلی روش تانک بایولیچینگ می توان به حذف کوره های ذوب و در نتیجه کاهش قابل ملاحظه آلایندگی و صرفه جویی در مصرف آب و منابع انرژی در راستای حمایت از محیط زیست و عمل به مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید