138563

گلنکور، گلدکورپ و یامانا موافقتنامه ای را برای یکی کردن معادن مس و طلای آرژانتین به امضاء رساندند

دنیای معدن -گلدکورپ، یامانا گلد و گلنکور در هفته جاری موافقتنامه یکپارچگی ای را به امضاء رساندند که مقرر می دارد پروژه مس-طلای آگوآ ریکا در آرژانتین با استفاده از زیرساختها و تسهیلات موجود در معدن آلومبره را توسعه یابد و به استخراج بپردازد.

این شرکتها طی بیانیه مشترکی که توسط گلدکورپ منتشر شد گفتند،"یکپارچه سازی پروژه آگوآ ریکا و معدن آلومبره رابا توجه به مجاورت این دو دارایی، و پتانسیل تحقق بخشیدن به هم افزایی ها با بهره برداری کامل از زیرساخت موجود متعلق به معدن آلومبره را برای توسعه و عملیاتهای آگوآ ریکا بسیار با ارزش است." آگوآ ریکا در بر گیرنده منابع معدنی مس بزرگ-مقیاس با عمری طولانی ست که حاوی طلا، نقره و مولیبدن هم می باشند، و از سوی دیگر زیر ساخت معدن آلومبره را مقیاس و پیکربندی قابل توجهی دارد.

مطالعات مقدماتی نشان می دهند که معدن آگوآ ریکا با ذخائر معدنی قطعی و احتمالی حدوداً 4.5 میلیون تن مس و 6.5 میلیون اونس طلا محتوی در تقریباً 910 میلیون تن سنگ معدن از پتانسیل عمر بیش از 25 سال با متوسط تولید سالیانه نزدیک به 236 هزار تن مس همراه با طلا، مولیبدن و نقره در طول ده ساله نخست عملیاتی اش برخوردار است.

این شرکتها گفتند که زیر ساخت معدن آلومبره را، واقع در شمال آرژانتین بین محل معدن و بندرگاه، فرصتی را برای تقویت اقتصاد پروژه و، همزمان، کاهش پیچیدگی و آثار منفی زیست محیطی آن فراهم می کند. مطالعه پیش-امکان سنجی برای پروژه یکپارچه شده در 2019 و مطالعه امکان سنجی کامل با برآورد های به روز رسانی شده ذخائر ، تولید و هزینه های پروژه تا 2020 تکمیل خواهد شد. در حال حاضر، 50 درصد معدن آلومبره را به گلنکور، 37.5 درصد آن به گلد کورپ و 12.5 درصد آن به یامانا تعلق دارد. تا عضر جمعه، ذخائر طلای یامانا گلد بیش از 7.5 درصد افزایش یافته بود.

دیدگاهتان را بنویسید