138557

مجوز افزایش 163 درصدی سرمایه سیمان بهبهان صادر شد

دنیای معدن - سازمان بورس با تقاضای افزایش 163 درصدی سیمان بهبهان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت کرد.

به گزارش دنیای معدن، سازمان بورس و اوراق بهادار با تقاضای افزایش 163 درصدی سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سیمان بهبهان پس از بررسی درخواست این ناشر و گزارش بازرس قانونی موافقت کرده است.

سازمان بورس با بیان اینکه افزایش سرمایه مذکور با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع است، یادآور شد: بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نشده است.

به گزارش فارس سرمایه فعلی سیمان بهبهان برابر با 5 میلیارد و 500 میلیون تومان است که مطابق با درخواست این ناشر برای انتشار 145 میلیون سهم جدید به ارزش 100 تومان، مبلغ سرمایه به 14 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

منبع تأمین این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی است و موضوع آن اصلاح ساختار مالی از طریق جبران بخشی از مخارج انجام شده در پروژه موسوم به «بگ هاوس» خواهد بود.

بر اساس این گزارش ،شروع پذیره نویسی حق تقدم خرید سهام جدید سیمان بهبهان حداکثر تا 60 روز از تاریخ مجوز مذکور امکان پذیر خواهد بود و عدم شروع پذیره نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز خواهد بود که انجام دوباره آن مستلزم أخذ مجوز جدید از سازمان بورس است.

سازمان بورس تاکید کرده مطابق ماده 21 قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان بورس، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطلاعاتی بوده و به منزله تأیید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان بورس نیست.

سیمان فارس و خوزستان با مالکیت 50.68 درصدی و سیمان قاین با مالکیت 17.13 درصدی اصلی ترین سهامداران عمده «سبهان» هستند.

انتهای پیام/ب

دیدگاهتان را بنویسید