138539

معدن مس طرود در شهرستان شاهرود افتتاح شد

دنیای معدن - معدن مس طرود واقع در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شاهرود در ادامه سفر یک روزه جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به استان سمنان و به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش دنیای معدن، اسحاق جهانگیری صبح شنبه در ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان پس از افتتاح یک واحد معدنی و یک واحد کشتارگاه صنعتی در آرادان و ایوان کی، در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانسی معدن مس طرود نیز حضور یافت.

معدن مس طرود در زمره معادن غنی استان سمنان محسوب می شود.

این مراسم با حضور وزیر دفاع، وزیر جهاد کشاورزی و همچنین استاندار سمنان برگزار شد.

طرود در ۱۲۰ کیلومتر جنوب شاهرود واقع شده و علاوه بر معادن فلزی، جنبه گردشگری بسیار بالایی دارد. معدن مس طرود یکی از قدیمی ترین معادن مس ایران اسلامی محوب می شود.

پتاس دیگر ظرفیت عظیم منطقه طرود، دروازه ورود به دشت کویر محسوب می شود.

سفر جهانگیری به غرب استان سمنان همچنان ادامه دارد.

  • سید اکبر گامی شیرازی ارسالی در پاسخ

    معادن مس در شاهرود به روشهای متفاوت flotation و Electrowining , Acid Leaching
    تغلیظ میشوند. اما مراحل تکمیلی کار در شاهرود وجود ندارد.
    وتقریبا بصورت خام و نیمه خام فروش یا صادر میشود. بخصوص محصول فلوتاسیون که به شکل خاک غنی 20 درصد مس صادر میشود. و فلزات گرانبها در آن بدون تشخیص درصد موجودی آن نادیده گرفته میشود.
    ارزش فلزاتی مانند نقره، مولیبدن، نیکل و ایریدیم و طلا با وجود کم بودن در محصول فلوتاسیون با خود پودر کنسانتره حاصل از فلوتاسیون برابری میکند. در واقع محصول فلوتاسیون مثلآ معدن مس بیارجمند شاهرود به نصف قیمت صادر میشود.
    جلو قسمتی از خام فروشی و نیمه خام فروشی گرفته شود تا شرکتها به راه حل و منافع ادامه کار پی ببرند. و تا مجبور نشوند فکر و سرمایه‌گذاری برای ادامه مسیر تولیدات تکمیلی فعالیت نمیکنند.

دیدگاهتان را بنویسید