138532

۵ درصد درآمد ناخالص ملی کشور از طریق اکتشافات معدنی محقق می شود

دنیای معدن - رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: ۵ درصد تولید و درآمد ناخالص ملی کشور از طریق اکتشافات معدنی محقق می شود.

به گزارش دنیای معدن، علیرضا شهیدی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور 34 مخاطره را در کشور شناسایی کرده که شامل سیل، زلزله، طوفان، بحران آب و غیره بوده و در این حوزه 43 مورد مخاطره جهانی شناسایی شده و اگر درست مدیریت شود جلوی بحران و آسیب گرفته می شود.

وی افزود: سازمان زمین شناسی کشور از سال 1338 فعالیت خود را آغاز کرده و در بحث اکتشافات پایه هم از سال 78 که این مجموعه با عنوان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به فعالیت خود ادامه می دهد دایر است و در سال های اخیر و براساس نوع ماده های معدنی کشف شده تاکنون بالغ بر 62 میلیارد دلار کشف مواد معدنی را داشته ایم.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه به دنبال تقسیم ثروت در مناطق محروم و ایجاد اشتغال های جدید در حوزه زمین شناسی و اکتشافات معدنی هستیم، خاطرنشان کرد: امروزه کشورها به کشف ذخایر پنهان ورود پیدا کرده اند و در آمریکا 380 متر عُمق اکتشافات زیرزمینی بوده و این عدد در ایران نیم متر است و در خراسان رضوی توسعه سنگان را داشته ایم.

شهیدی تصریح کرد: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور یک سازمان حاکمیتی بوده و این سازمان در بحث اکتشاف به خوبی عمل کرده و در بحث تولید نقشه های زمین شناسی هم فعالیت داریم.

وزیر صنعت: صادرات 8 میلیاردی در حوزه مواد معدنی؛ عوارض خام فروشی معادن افزایش می یابدمعدن کاران چشم به ماه دارندمشهد| خام فروشی آفت اصلی حوزه مواد معدنی خراسان رضوی است

وی تاکید کرد: 5 درصد تولید و درآمد ناخالص ملی کشور از طریق اکتشافات معدنی محقق می شود و 7 موزه برتر دنیا در سال 2018 بیش از 36 میلیون بازدیدکننده داشتند و موزه از 1.5 میلیون بازدیدکننده به 5 میلیون بازدیدکننده رسیده و امیدواریم با برنامه ریزی درست شاهد آمار بالای بازدیدکنندگان از پارک موزه های علوم زمین ایران باشیم.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان اینکه در افق 1404 تولید 55 میلیون تن اکتشافات معدنی را پیش بینی کرده ایم، گفت: در سال 98 گسل درونه را در شمال کشور و راه اندازی واحدهای اکتشافاتی را نیز در شهرستان های استان های مختلف از جمله کلات خراسان رضوی خواهیم داشت و به دنبال 3 برابری کردن حجم ذخیره سازی ها معدنی در کشور هستیم.

شهیدی گفت: از مجموع هزار نیروی شاغل در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور 80 درصد آن ها فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدرک کارشناسی به بالا هستند و از این میزان بیش 150 نفر از آن ها دارای مدرک دکتری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید