138517

تاخیر در پرداخت عیدی کارگران پیمانکاری معدن زغال سنگ البرز شرقی/ معاون معدنی شرکت: واریز عیدی همزمان با دستمزد بهمن و اسفند

دنیای معدن - درحالی که مشکل عدم پرداخت عیدی نزدیک به ۷۰۰ کارگر پیمانکاری معدن زغال سنگ البرز شرقی در استان سمنان هنوز ادامه دارد، معاون معدنی این واحد تولید زغال سنگ گفت: عیدی کارگران پیمانکاری همزمان با حقوق بهمن و اسفند آنها پرداخت می شود.

به گزارش دنیای معدن، برخی منابع در واحد ذغال سنگ البرز شرقی گزارش دادند: کارگرانی که در معدن زغال سنگ البرز شرقی به صورت پیمانی در بخش خدماتی، استخراج و پیشروی معدن مشغول کارند، عیدی خودرا دریافت نکرده اند.

این کارگران با بیان اینکه همه کارگران قرارداد مستقیم شرکت؛ عیدی سال ۹۸ خود را از شرکت دریافت کرده اند، در ادامه افزودند: با وجود آنکه برای اولین بار زودتر از موعد سال های گذشته؛ کارگران قرارداد مستقیم عیدی خود را با حقوق دی ماه دریافت کرده اند اما ما کارگرانی که تحت مسئولیت چند پیمانکار مشغول کاریم، هنوز امکان دریافت عیدی نداشته ایم.

معاون معدنی شرکت ذغال سنگ البرز شرقی با تایید عدم پرداختِ عیدی کارگران پیمانکاری به ایلنا گفت: با وجود آنکه شرکت البرز شرقی مسئولیتی در قبال پرداخت دستمزد و عیدی کارگرانی که تحت مسئولیت پیمانکاران مشغول کارند؛ ندارد با این حال با کمک مالی که به پیمانکاران می کنیم طی روزهای آینده عیدی آن دسته از کارگران پیمانکاری که تاکنون پرداخت نشده، همزمان با حقوق بهمن و اسفند ماه پرداخت می شود.

کرامت قنبری با بیان اینکه هر ماه به طور منظم صورت وضعیت مالی شرکت های پیمانکاری پرداخت می شود، افزود: مسئولیت پرداخت مطالبات مزدی، سنواتی و عیدی کارگران برعهده پیمانکاران است.

به گفته وی، در شرکت البرز شرقی تعدادی از پیمانکاران عیدی و سنوات کارگران خود را به همراه حقوق ماهانه در طول سال پرداخت کرده اند اما آن دسته از پیمانکارانی که عیدی کارگران خود را تا امروز به هر دلیلی پرداخت نکرده اند با وجود آنکه طلبی از شرکت ندارند، به آنها کمک مالی می کنیم تا بتوانند عیدی کارگران مجموعه خود را پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید