138477

آغاز به کار معدن مس اودکانِ روسیه در 2021

دنیای معدن - فعالیت کارخانه استخراج معادن و متالورژی معدن مس و نقره «اودکان» (Udokan) در شرق روسیه در اواخر سال 2021 آغاز خواهد شد و تا اواسط سال 2022 تا 12 میلیون تن کانه در سال تولید خواهد کرد.

رئیس کمپانی معدنی بی ام سی (Baikal) دراین باره گفت: این محصولات معادل 130 هزار تن مس محتوی خواهد بود که نیمی از آن به شکل کنسانتره است.
وی افزود: پس از شروع فعالیت تولیدی در این معدن صادرات کاتد مس و کنسانتره سولفیدی آغاز خواهد شد.
طبیعتاً کشورهای آسیایی و اقیانوسیه با توجه به زیرساخت ها، مسیرها و راه آهن های موجود، بازارهای فروش این محصولات خواهند بود. این کشورها شامل چین، ژاپن و جمهوری کره است. قراردادهای فروش این محصولات تقریباً یک سال قبل از شروع تولید امضا خواهد شد.
گفته می شود که ذخایر واحد تولیدی اودکان در شمال منطقه Trans-Baikal، که مرز بین چین و مغولستان است، یکی از بزرگ ترین منابع مس با ظرفیت بیش از 27 میلیون تن است.
بر اساس این گزارش، BMC طی هفته گذشته یک وام 12 ساله را به مبلغ حدود 1/8 میلیارد دلار (1/6 میلیارد یورو) از بانک های روسی Gazprombank، Sberbank و VEB تأمین کرد. علاوه بر این، سهام داران حداقل 30 درصد از هزینه های 2/9 میلیارد دلاریِ این پروژه را تأمین خواهند کرد. در حال حاضر 425 میلیون دلار (380 میلیون یورو) سرمایه برای این منظور از طرف سهام داران جذب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید