138472

کشف ذخیره سنگ آهن در عمق ۹۰۰متر ی در سنگان/اصل ذخیره معدنی سنگان در افغانستان نیست

دنیای معدن - علی اکبر بادامه مدیر اکتشافات شرکت سنگ آهن سنگان گفت:بخش اعظم ذخیره سنگ آهن سنگان در ایران است و اینکه برخی اعتقاد دارند اصل ذخیره در افغانستان متمرکز شده از پایه اشتباه است.

وی تصریح کرد:روند توسعه اکتشافات در ایران متناسب با ظرفیت های معدنی نیست بطوریکه میزان حفاری اکتشافی در کشورهای توسعه یافته معدنی سالانه یک میلیون متر است ،در صورتیکه ازابتدای اقدامات اکتشافی در کشور تا کنون مجموع حفاری اکتشافی به یک میلیون متر نرسیده است.


بادامه افزود:معدن دولتی سنگ آهن سنگان به سه منطقه غربی،شرقی و مرکزی تقسیم بندی شده است که بیشتر اکتشافات در ناحیه غربی و بخشی در مرکزی انجام شده و اقدام جدی در آنومالی شرقی صورت نگرفته است.
وی گفت:بیش ترین عمق حفاری در معدن سنگان تا عمق ۱۲۰۰متر بوده که در تاریخ عملیات حفاری اکتشافی در کشور بی سابقه بوده است.
بادامه افزود:با هدف کشف دخایر جدید امسال برنامه داریم در معدن سنگان ۲۰هزار متر حفاری اکتشافی انجام دهیم.


وی گفت:بر اساس اطلاعات حفاری در یک منطقه در سنگان توانستیم در عمق ۹۰۰متری زیر زمین به ذخیره سنگ آهن دست یابیم که این در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.


مدیر اکتشافات سنگان گفت:اعتقاد داریم که اکتشافات در اعماق معدن سنگ آهن باید ادامه یابد و با آغاز عملیات اکتشافات تکمیلی در قسمت شرقی مطمئن هستیم به ذخایر جدید دست خواهیم یافت.
وی افزود:هم اکنون حدود یک میلیارد تن ذخیره سنگ آهن در سنگان شناسایی شده است که ۸۰۰میلیارد تن آن قابل استخراج است.


بادامه در ادامه به کشف ذخائر عناصر نادر خاکی در معدن سنگان اشاره کرد و گفت:از سال ۹۴مطالعه بر روی عناصر نادر خاکی در این معدن آغاز شده است و تاکنون ۱۱آنومالی شناسایی که در دو آنومالی اکتشافات آغاز شده است.معدن 24

دیدگاهتان را بنویسید