138450

بهره برداری از نخستین کارخانه فلوتاسیون سیار سرب و روی و مس در کشور

دنیای معدن - کارخانه ای سیار شامل همه مراحل تولید و فرآوری سرب و روی که به گونه ای طراحی شده که قابلیت نصب و راه اندازی در همه معادن کوچک کشور را داراست.

به گزارش دنیای معدن، مدیر عامل این کارخانه گفت:همه تجهیزات این کارخانه از طریق 13 تریلر به محل معادن منتقل و در مدت یک هفته راه اندازی می شود.

سده ای افزود:ظرفیت فرآوری مواد معدنی در این کارخانه روزانه صد تن مواد اولیه است که حاصل آن 10 کنسانتره سرب و روی خواهد بود.

وی گفت:همه مراحل طراحی ،تولید و نصب این کارخانه بدست متخصصان کشورمان در استانهای تهران ،اصفهان ،خراسان رضوی و همدان ساخته شده است .

مدیر عامل این کارخانه گفت :برای ساخت این کارخانه 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

سده ای افزود:این کارخانه در اولین فعالیت خود با حضور معاون معدنی وزیر صمت در معدن سرب و روی منصور آباد در 100 کیلومتری مرکز استان یزد راه اندازی شد.

سرقینی در این مراسم راه اندازی آن را افتخاری بزرگ برای متخصصان کشورمان دانست و گفت این کارخانه کمک قابل توجهی در بخش های مختلف از جمله کاهش هزینه ها ، افزایش سود آوری و فعال شدن معادن کوچک خواهد داشت.

وی گفت هم اکنون 500 معدن کوچک در کشور وجود دارد که در مرحله اول یکصد معدن آن قابلیت فرآوری مواد معدنی را دارد.

نخستین کارخانه فلوتاسیون سیار سرب و روی کشور تا دو ماه در معدن سرب و روی منصور آباد مستقر خواهد بود و بعد از آن به یکی از معادن استان کرمان منتقل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید