138446

بررسی مشکلات شرکت زغالسنگ در ذوب آهن اصفهان با حضور پورابراهیمی

دنیای معدن - با حضور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در شرکت ذوب آهن اصفهان، مشکلات و مسائل این شرکت به منظور افزایش توانمندسازی آنها جهت ایفای تعهداتشان بررسی شد.

به گزارش دنیای معدن، نشست مشترک دکتر پورابراهیمی با مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با هدف بررسی مشکلات و مسائل این شرکت به منظور افزایش توانمندسازی آنها جهت ایفای تعهداتشان از جمله خرید زغال از زغالسنگ کرمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حضور مدیر شرکت زغالسنگ کرمان برگزار شد، معاونان شرکت ذوب آهن اصفهان گزارشی از آخرین وضعیت تولید و اجرای طرح های توسعه ای همانند تولید ریل که برای اولین بار در کشور است، ارائه دادند و همچنین گزارش وضعیت مالی و شرایط تعهدات بانکی شرکت ذوب آهن مطرح شد.

"مرتاض" مدیرعامل شرکت زغالسنگ کرمان هم اعلام کرد که روند همکاری ها در طول ماه های اخیر بهبود یافته اما علی رغم همه این ها ظرفیت خرید زغالسنگ باید افزایش یابد و تعهدات مربوط به افزایش قیمت زغال هم اعمال شود.

وی با تشکر از پیگیری های مستمر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به لزوم پیگیری مشکلات شرکت زغالسنگ و حل مشکلات مالی آنها، اثر آن را در پرداخت تعهدات شرکت زغالی خواهیم داشت لذا از پورابراهیمی برای حضور در این نشست مشترک در اصفهان دعوت به عمل آمد.

پورابراهیمی -رییس کمیسیون اقتصادی مجلس- نیز در این جلسه با تبیین شرایط کلان اقتصادی اعلام کرد: کلیه ظرفیت های مرتبط با حوزه مجلس و کمیسیون اقتصادی را برای ارتقاء توانمندی های شرکت های مهم اقتصادی کشور از جمله ذوب آهن اصفهان به کار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی شرکت ذوب آهن تولید پایین آن است که هزینه فرصت ایجاد کرده و تمام تلاش باید برای افزایش تولید گذاشته شود و محدودیت ناشی از سنگ آهن به عنوان ماده اولیه باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت حل شود و بر این اساس هماهنگی لازم با معاون وزیر صورت گرفته تا اقدامات لازم جهت تامین خوراک شرکت ذوب آهن فراهم شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: مسائل تامین مالی و بدهی های بانکی شرکت با افزایش ظرفیت تولید و روش های جدید تامین مالی، امکان بروزرسانی تعهدات و کاهش هزینه های مالی در امر تولید فراهم می شود.

وی در ادامه با تقدیر از همکاری ذوب آهن اصفهان با شرکت زغالسنگ کرمان بیان کرد: با توجه به تعداد نیروهای مستقیم و غیرمستقیمی که توسط شرکت زغاسنگ در کرمان فعالیت دارند، لزوم توجه به افزاش قیمت زغال و پرداخت های به موقع برای شرکت زغالسنگ ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش ظرفیت خرید زغالسنگ پیگیری های لازم برای افزایش ظرفیت تولید برای نیاز بیشتر به زغال هم در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار می گیرد.

در این نشست مقرر شد تا کارگروهی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به منظور حل مشکلات ذوب آهن و شرکت های وابسته به آنها تشکیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید