خانه    معدن    صنایع معدنی    یادداشت و مقالات    گزارش تصویری    بورس    اقتصادی    ورزشی    عمومی    سلامت    تماس    درباره ما  
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 - 07:35   
  تازه ترین اخبار:  
   پربازدیدهای امروز  
 
   اخبار ورزشی  
  خط و نشان فولاد هرمزگان برای رقبا در دومین روز مسابقات فوتسال کارکنان ایمیدرو
  برگزاری مسابقات ورزشی کارکنان ایمیدرو در بندرعباس
  گفتگوی خبرنگار روابط عمومی با ناظر واحد تربیت بدنی و تفریحات سالم در شرکت فولاد خوزستان
  مراسم معارفه دکتر حبیب الله رضایی به عنوان مدیر عامل جدید باشگاه فولاد خوزستان برگزار شد
  کسب 4 عنوان نایب قهرمانی توسط تیمهای فولاد خوزستان؛ سکوهای افتخار زیر پای فولادمردان
  بعد از گولچ/ پرسپولیس در پرونده بن سون هم محکوم شد!
  بشار رسن یکماه دیگر پرسپولیس را ترک می کند
  آخرین فرصت اومانیا به مسئولان پارس جنوبی
  درخواست گادوین منشا از پرسپولیسی ها
  حرف آخر سرمربی پرسپولیس برای تمدید قرارداد !
- اندازه متن: + -  کد خبر: 138350صفحه نخست » سیمانشنبه، 27 بهمن 1397 - 14:51
نوسان قیمت و افزایش کرایه حمل بار مشکل اصلی صادرکنندگان سیمان
 نوسان قیمت و افزایش کرایه حمل بار مشکل اصلی صادرکنندگان سیمان دنیای معدن - نهمین جلسه شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت در اتاق بازرگانی برگزار شد و در این جلسه موانع و مشکلات صادرکنندگان در خصوص حمل و نقل و افزایش قیمت حمل بار در چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت.
  

به گزارش دنیای معدن از شهرکرد، نهمین جلسه شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت در اتاق بازرگانی برگزار شد و در این جلسه موانع و مشکلات صادرکنندگان در خصوص حمل و نقل و افزایش قیمت حمل بار در چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت.

76 کارخانه سیمان در سراسر کشور فعال است

حسن رضایی در این جلسه با بیان اینکه 76 کارخانه سیمان در سراسر کشور فعال است، گفت: 50 درصد سیمان تولیدی کشور صادر و مابقی صرف مصارف داخلی می شود و کارخانه سیمان چهارمحال بختیاری سالانه یک میلیون تُن سیمان تولید می کند که تمام آن به علت کیفیت بالا صادر می شود.

مدیرعامل کارخانه سیمان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به علت تحریم ها نمی توانیم از طریق کشتی سیمان را به کویت، قطر و دبی صادر کنیم، افزود: هم اکنون یک میلیون و 500 تُن سیمان در بندر امام خمینی دپو شده است.

نوسان قیمت و افزایش کرایه حمل بار مشکل اصلی صادرکنندگان سیمان

وی با اشاره به نوسان قیمت سیمان در ماه های اخیر، خاطرنشان کرد: این مسئله در کنار افزایش سه برابری قیمت حمل بار بر اثر اجرای طرح تُن کیلومتر مشکلاتی را برای صادرات این محصول به وجود آورده است و اگر این مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن حل نشود، قطعا در روند تولید اختلال ایجاد می شود.

اجرای طرح تُن کیلومتر مصوبه دولت است

احمد جمشیدی در ادامه این جلسه در خصوص افزایش قیمت حمل بار براساس تُن کیلومتر، گفت: این طرح مصوبه کشور است که یکی از مطالبات انجمن صنفی رانندگان در اعتراضات صنفی آن ها بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای سال بیش از 3 میلیون تُن کالا در استان جا به جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 16 درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص لزوم اجرای قیمت حمل بار براساس تُن کیلومتر، خاطرنشان کرد: اتحادیه کارخانه سیمان می تواند مستقیما با انجمن صنفی رانندگان جهت حمل بار با قیمت پیشنهادی به توافق برسد.

الله کرم نصیری در ادامه با اشاره به مشکلات صادرکنندگان در حمل بار، گفت: تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری حمل بار بر اساس تُن کیلومتر در کشور اتخاذ شده است و ما در استان ملزم به اجرای آن هستیم.

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: می توان طی قراردادی با رانندگان بر سر یک قیمت به توافق رسید و برای حل شدن این موضوع در اسرع وقت جلسه ای به همین منظور در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تشکیل شود؛ زیرا این کار به نفع اشتغال است.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© دنیای معدن 1388
info@donyayemadan.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار