138343

معادن سمنان طی چهار دهه اخیر برای ۳۶۰۰ نفر تولید اشتغال کرده است

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان از رشد ۱۲ برابری تعداد معادن استان طی دوران انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: سه هزار و ۶۰۰ نفر طی چهار دهه اخیر در معادن استان مشغول کار شدند.

به گزارش دنیای معدن، بهروز اسودی صبح شنبه در کارگروه معادن به میزبانی سالن صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه سه هزار و ۶۰۰ نفر طی چهار دهه اخیر در معادن استان سمنان مشغول کار شدند، ابراز داشت: تعداد معادن استان در حالی به ۶۰۰ مورد رسید که این تعداد قبل از انقلاب ۵۰ معدن را شامل می شد.

وی بابیان اینکه مقایسه آمارها رشد ۱۲ برابری تعداد معادن استان سمنان طی چهار دهه اخیر نشان می دهد، اضافه کرد: استان سمنان رتبه دوم از نظر تولید سولفات سدیم و فیروزه، رتبه سوم در تولید ذغال سنگ و کرومیت و رتبه پنجم از لحاظ تعداد معادن را در کشور دارا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه برای جلوگیری از خام فروشی چندین واحد تولیدی در استان مستقرشده است، ابراز داشت: سمنان جز استان های تولید کننده فولاد در کشور محسوب می شود که با توجه به استراتژیک بودن تولید فولاد در جهان، قابلیت خاصی در این زمینه در استان فراهم است.

اسودی اضافه کرد: اکنون استان سمنان از مزیت های خوبی در بخش معدن برخوردار است بطوریکه رتبه اول از نظر تعداد معادن گچ، نمک سنگی، سلستین، زئولیت، سیلیس زینتی و سولفات سدیم سنگی را در کشور دارد.

وی افزود: خوشبختانه استان سمنان به لحاظ نوع مواد معدنی بسیار غنی است و ابن مهم می طلبد تا پژوهش های بسیاری برای آنها در این خطه صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید