138340

پیشرفت ۸۲ درصدی ساخت مدرن‌ترین کارخانه آلومینیوم جنوب

دنیای معدن - ساخت مدرن‌ترین کارخانه آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش دنیای معدن، کارخانه ذوب آلومینیوم جنوب چهارمین کارخانه تولید آلومینیوم در کشور و بزرگترین و مدرن‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم و آنود در خاورمیانه است که ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چهار هزار و ۵۰۰ نفر نیرو در دو شیفت کاری در حال تکمیل این کارخانه است.

محرابیان مدیر اجرایی این کارخانه با اشاره به این که یک و ۲ دهم میلیارد دلار هزینه ساخت این کارخانه است، گفت: با همکاری شرکت afc چین از بهمن سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی آن آغاز شده است .
وی افزود: کارخانه ذوب آلومینیوم جنوب در زمینی به مساحت ۲۷۰ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در دست ساخت است که با بهره برداری از آن سالانه ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم به ظرفیت تولید آلومینیوم کشور اضافه می‌شود.
محرابیان ادامه داد: اکنون ظرفیت تولید این محصول در کشور حدود ۳۰۰ هزار تن است که توسط سه کارخانه تولید می شود و این درحالی است که نیاز سالانه کشور به آلومینیوم یک میلیون تن است .
وی با بیان این که برای تولید آلومینیوم نیاز به مواد اولیه‌ای به نام آنود است گفت: در این کارخانه آنود هم تولید می‌شود و با راه اندازی آن دیگر از واردات این مواد اولیه هم بی نیاز می‌شویم.
مدیر اجرایی این کارخانه تصریح کرد: قرار است این کارخانه در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد و ۲ هزار نفر در آن مشغول کار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید