138336

امید بازگشت اکسین به فولاد خوزستان

دنیای معدن -محمد کشانی مدیرعامل فولاد خوزستان آخرین دستاوردهای این شرکت تا پایان دیماه ۹۷ را بیان کرد.

محمد کشانی ، ضمن گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، گزارش دوره ای از عملکرد تولید و دستاوردهای این شرکت را تا پایان دیماه 97 ارائه داد.


مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: با تلاش و همت کارکنان، طبق برنامه تولید شمش با گذشت 10ماه از سال به سه میلیون و 275 هزار تن محصول نهایی فولاد رسیده است که با این عملکرد میزان 86 درصد هدف سال محقق شد.


وی افزود: در خط تولید گندله از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، توانستیم به میزان ۵ میلیون و ۶۲۰ هزار تن دست یابیم؛ همچنین در تولید آهن اسفنجی نیز به ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تن رسیدیم که مطابق بودجه، به تولید خود ادامه و در پایان سال به میزان تعیین شده خواهیم رسید.


وی با اشاره به میزان فروش و صادرات فولاد خوزستان اذعان داشت: تاکنون ۲ میلیون و ۹۷۸ هزار تن محصول خود را به فروش رسانده ایم که ۱ میلیون و ۸۱۵ هزار تن از محصولات را به کشورهای مختلف صادر کرده ایم. سال ۹۶ توانستیم ۲ میلیون و ۷۶۵ هزار تن بالغ بر ۷۳ درصد تولید خود را صادر و 2.1 میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته باشیم. اما از ابتدای سال ۹۷ به دلیل تغییرات بوجود آمده، خروج امریکا از برجام، صدور بخشنامه های جدید از سوی وزارت و همچنین به دلیل نیازهای کاذب در کشور، محدودیت هایی برای صادرات ایجاد شد. به همین دلیل با افزودن متممی به بودجه شرکت، از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولید تعیین شده در سال، ۲ میلیون تن برای صادرات در نظر گرفته شد. با توجه به ۱ میلیون و ۸۱۵ هزار تن محصولی که تاکنون صادر شده، اطمینان داریم که میزان صادرات ما به ۲ میلیون تن خواهد رسید و امیدواریم از مرز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن نیز بگذرد.


کشانی با اشاره به نبود تقاضا در بازار داخلی تصریح کرد: با شرایط موجود شرکت های فولادی به دلیل عدم فروش داخلی و به منظور پیشگیری از انبارش ناکافی، نیاز به سوی صادرات بیشت احساس می شود.
وی درباره دستاوردهای شرکت های تابعه بیان کرد: در شرکت های زیر گروه فولاد خوزستان نیز اتفاقات خوبی افتاده است و با توجه به تملک شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی سنگان برای تأمین کنسانتره در اسفند ماه سال گذشته، در آغاز به کار آن تولید کنسانتره، با رقم 1.5 میلیون تن برآورد شده بود که تاکنون 1.2 میلیون تن آن تولید شده و قطعاً تا پایان سال، مقدار تولید پیش بینی شده محقق خواهد شد و در سال آینده نیز این تولید به رقم 2.5 میلیون تن خواهد رسید.


کشانی در ادامه گفت: با راه اندازی شرکت صنعت فولاد شادگان ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی برای تولید برنامه ریزی شد و اکنون با گذشت ۱۰ ماه از سال، ۶۰۰ هزار تن آن تحقق یافته و با تلاش و همت کارکنان تا پایان سال به بودجه برنامه ریزی شده خواهیم رسید.
مدیرعامل با اشاره به طرح های توسعه ای فولادخوزستان بیان داشت: در برنامه طرح های توسعه سال ۹۷ با حضور معاون اول رییس جمهور، همزمان با افتتاح ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان، کلنگ ساخت کارخانه مگامدول آهن اسفنجی با ظرفیت 1.7 میلیون تن تولید زده شد که با قرارداد منعقد شده در مدت ۳۶ ماه به مدار تولید می پیوندد.


وی با تأکید بر ضرورت برگشت فولاد اکسین به فولاد خوزستان اظهار داشت: بر اساس تدوین برنامه سال گذشته شرکت، تملک این شرکت در دست اقدام است. سالیان گذشته بنابر دلایلی فولاد اکسین از زنجیره شرکت جدا شد؛ که اکنون ضرورت برگشت آن احساس شده و خوشبختانه با انعقاد قرارداد و پیگیری های سهامداران و هیئت مدیره فولاد خوزستان، پس از قیمت گذاری و توافق نهایی، انتقال سهام فولاد اکسین به فولادخوزستان انجام خواهد شد و با تولید ۱ میلیون تن از نوع ورق های خاص بعد از تولید اسلب به چرخه تولید فولاد خوزستان برخواهد گشت.


مدیرعامل فولادخوزستان در پایان سخنان خود از تلاش تمامی کارکنان این شرکت، تشکر و قدردانی نموده و ابراز امیدواری کرد که در پایان سال گزارش جامعی ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید