138323

روزانه 2 هزار تن پسماند روی در استان زنجان تولید می شود/احصای معادن راکد در زنجان

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: روزانه 2 هزار تن پسماند روی در استان تولید می شود که کمتر از 1.5 درصد روی دارد.

ناصر فغفوری امروز در زنجان اظهار کرد: سازمان صمت استان زنجان در راستای توسعه فعالیت های صنعتی و اشتغالزایی اقدامات متعددی انجام می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان در محورهای مرتبط با سازمان صمت محورهای توسعه ای پیش بینی و تدوین شده است، تصریح کرد: برای این امر نیازمند همراهی همه مسؤولان هستیم که استانداران وقت و فعلی همکاری مناسبی در این زمینه داشته و دارند.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد فضای امن سرمایه ‎گذاری در استان تاکنون میزان سرمایه گذاری در استان به 7 هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است، گفت: از این مبلغ 3 هزار میلیارد تومان مربوط به سرمایه گذاری خارجی است.

فغفوری یکی از اولویت های مهم سازمان صنعت استان را در امر حمایت از اشتغال بحث احیای معادن اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه استان زنجان در حوزه معادن ظرفیت های بسیاری دارد از همین رو احصای معادن راکد در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه یکی از اقدامات موثری که در حوزه معدن صورت گرفت، ممانعت از خروج خام سنگ آهن از استان زنجان بوده است، اضافه کرد: این بدان معنی است که امروز هیچ سنگ آهنی به شکل خام از استان خارج نشده و مورد استفاده واحدهای معدنی استان قرار می گیرد.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به امر اکتشافات جدید معدنی در استان زنجان بیان کرد: ما تلاش کردیم در این حوزه از اکتشافات سطح الارضی به سمت اکتشافات تحت الارضی و اعماق بیش از 100 متر وارد شویم که این اتفاق افتاده است.

فغفوری با بیان اینکه روزانه 2 هزار تن پسماند روی در استان تولید می شود که کمتر از 1.5 درصد روی دارد، اضافه کرد: در این زمینه پیگیری لازم درباره تعیین محل پسماند روی اقدام شده و اصلی ترین کار، آماده سازی محل جدید انبار بوده و تا وقتی که این محل برای پذیرش کیک، آماده نباشد هیچ اقدامی نمی توان در شهرک صنعتی روی انجام داد.

فغفوری تصریح کرد: به محض اینکه محل جدید آماده شود محل فعلی انبار تعطیل می شود و همه کارخانه ها پسماند خود را باید به این محل انتقال دهند که البته طبق آخرین خبرها مجوز واگذاری زمین صادر شده و تا چند ماه آینده، آماده پذیرش پسماند می شود.

دیدگاهتان را بنویسید